Aa
خواندن:
کاشت ابرو در بارداری
Aa

کاشت ابرو در بارداری

آخرین به روزرسانی:1402-09-11 admin
کاشت ابرو در بارداری

کاشت ابرو یکی از رایج ترین عمل های زیباسازی ابرو است که برای رفع مشکل کم پشتی و فرم دهی به ابروها در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از سوالات متدوال در زمینه کاشت ابرو این است که آیا بانوان باردار هم می توانند از این روش استفاده کنند یا برای آن ها و جنینشان خطرناک است؟ ما در این مطلب قصد داریم به بررسی کاشت ابرو در بارداری بپردازیم. پس همراه ما باشید.

کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو یکی از روش های طبیعی برای زیبایی ابرو است که در طی آن همانند فرآیند کاشت مو از اطراف سر یا کناره های گوش که اصطلاحاً ناحیه بانک مو نامیده می شود، مو برداشته شده و در قسمت ابرو کاشته می شود. هم چنین در این روش ارگان های کوچک تولید کننده مواد مورد نیاز برای رشد موها به آن منتقل می شود. این موضوع باعث می شود نتایج این روش زیبایی برای همیشه باقی بماند و ابروهای طبیعی حتی بهتر از قبل برای فرد به ارمغان بیاورد.

موهای کاشته شده در ناحیه ابرو کاملاً طبیعی هستند و رشد می کنند، بنابراین به اصلاح و کوتاهی احتیاج دارند.

تاثیر بارداری بر وضعیت مو

نوسانات هورمونی در بدن و کاهش حجم مو از جمله مواردی است که در دوران بارداری اتفاق می افتد. هورمون های بارداری چرخه تولید مو را مختل کرده و ممکن است فرد را دچار ریزش مو در ناحیه ابرو و سر کنند. البته این تغییرات موقتی است و پس از مرحله بارداری این چرخه نامنظم به حالت طبیعی خود بازخواهد گشت. برخی از بانوان زمانی که با این ریزش و کاهش حجم مو مواجه می شوند تصمیم به کاشت ابرو در بارداری می گیرند.

مجاز یا ممنوع بودن کاشت ابرو در بارداری

کاشت ابرو در بارداری

انجام عمل کاشت ابرو چه در دوران بارداری و چه در دوران دیگری ممکن است عوارضی را با خود به همراه داشته باشد. از مهم ترین عوارض کاشت ابرو در بارداری که موجب ممنوعیت این روش برای بانوان باردار می شود می توان به دو مورد زیر اشاره کرد:

وارد شدن داروهای بی حسی به خون نوزاد

بارداری یکی از مهم‌ ترین و حساس ‌ترین دوره های زندگی بانوان است که در طی آن همراه با فرزند خود همه چیز را تجربه و احساس خواهند کرد. در این دوران خون جنین به طور غیر مستقیم از طریق بند ناف با خون مادر در تبادل است، از این رو هر چه که به مادر تزریق شود، به خون جنین نیز خواهد رسید. هنگام کاشت ابرو در بارداری اگر داروی بی‌ حسی به مادر تزریق شود، وارد گردش خون او می ‌شود و مستقیماً بر جنین نیز اثر می ‌گذارد و ممکن است خطرهای جبران ناپذیری برای هر دو داشته باشد.

سخت بودن مراقبت های بعد از کاشت ابرو

هرچند عمل کاشت ابرو احتیاج به مراقبت‌ های چندان خاصی ندارد، اما ممکن است رعایت همین نکات ساده برای یک خانم باردار دشوار باشد. به عنوان مثال بعد از کاشت ابرو در بارداری، لازم است به پشت بخوابید تا ابروهای تازه کاشت شده به بالش برخورد نکند. رعایت این مورد برای بانوان باردار به ویژه آنهایی که در ماه‌ های آخر هستند، سخت است.

علاوه بر این بعد از کاشت، ممکن است پزشک دارویی را تجویز کند و یا احتمال دارد به دلیل عفونت ‌های ناشی از کاشت ابرو، مادر نیاز به دریافت آنتی بیوتیک داشته باشد. تمام این مواد دارویی بر جنین نیز تاثیر می‌گذارند.

بنابراین و با توجه به مواردی که گفته شد برای پیشگیری از بروز هرگونه عوارض جانبی، بهتر است که انجام عمل کاشت ابرو را تا بعد از به دنیا آمدن فرزند خود به تعویق بیاندازید. این نکته به قدری حائز اهمیت است که تقریباً تمامی کلینک های کاشت ابرو برای انجام عمل کاشت آزمایش بارداری را نیز از بانوان درخواست می‌ کنند.

کاشت ابرو در دوران شیردهی

کاشت ابرو در دوران شیر دهی

اگر برای انجام ندادن کاشت ابرو در بارداری قانع شده باشید، احتمالاً تصمیمتان این است که بعد از به دنیا آمدن فرزندتان و زمانی که در دوره شیردهی هستید برای این کار اقدام کنید اما باید بگوییم که این دوران هم زمان مناسبی برای انجام این روش نیست!

چرا که بعد از دوران بارداری مهم‌ترین دوره برای کودک زمان شیردهی است و تغذیه او از طریق شیر مادر است. هر چیزی که مادر از آن تغذیه کند در شیر او ترشح شده و وارد آن می ‌شود. در نتیجه بهتر است این عمل را بعد از گذشت این دوران و با خیالی آسوده انجام دهید.

چه کسانی برای استفاده از روش کاشت ابرو مناسب هستند؟

حالا که متوجه شدیم کاشت ابرو در بارداری و شیردهی ممنوع است، بهتر است بدانیم این روش برای چه افرادی مناسب است؟ افراد با شرایط زیر کاندیدای مناسبی برای انجام کاشت ابرو هستند:

  • کسانی که به طور ژنتیکی و مادرزادی ابروهای نازک و کم پشت دارند.
  • افرادی که در اثر حوادثی مانند شکستگی یا سوختگی ابروهای خود را از دست داده اند.
  • افرادی که از فرم و حالت ابروهای خود راضی نیستند.
  • کسانی که در اثر ابتلا به بیماری های خاصی دچار ریزش ابرو شده اند.
  • افرادی که با مصرف داروهایی مانند داروهای شیمی درمانی و سرطان ریزش ابرو پیدا کرده اند.
  • بانوانی که از روش هاشور یا تاتو استفاده کرده اند اما از نتایج آن رضایت ندارند.
  • افرادی که به دلیل پیر شدن فرآیند رشد طبیعی موهای خود را از دست داده اند.
  • کسانی که ابروهای ضعیف، نامتقارن و ناقص دارند و می خواهند حالت آن ها را بهبود ببخشند.

مراقبت های لازم بعد از کاشت ابرو

برخی از مهم ترین مراقبت های بعد از کاشت ابرو عبارتند از:

  • پوسته ها و لخته های خونی را که بعد از کاشت روی ابرو به وجود آمده دستکاری نکنید تا خود به خود بهبود یابد.
  • جهت کاهش التهاب و تورم به مدت 15 دقیقه در طول روز از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • تا دو روز بعد از کاشتن ابرو استحمام نکنید.
  • بعد از دو روز در حمام طوری دوش بگیرید که ابروهایتان در تماس مستقیم با آب نباشد.
  • سعی کنید تا چند روز بعد از عمل کاشت ابرو در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرید.