Aa
خواندن:
بهترین روش کاشت ابرو
Aa

بهترین روش کاشت ابرو

آخرین به روزرسانی:1402-09-05 admin
بهترین روش کاشت ابرو

ابروها به عنوان یکی از اصلی ترین اجزای صورت تاثیر بسیاری بر روی زیبایی چهره دارند اما برخی افراد ممکن است در اثر عوامل مختلف مانند بیماری ها، افزایش سن، مصرف بیش از حد مواد مخدر و … با کاهش رشد ابروها و یا ریزش آن ها مواجه شوند. در این صورت بهترین راه حل برای آن ها انجام عمل کاشت ابرو است که امروزه با روش های مختلفی در حال انجام است.

با ما همراه باشید تا شما را با بهترین روش کاشت ابرو آشنا کنیم.

کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو نوعی عمل زیبایی است که در طی آن فولیکول های مو از ناحیه بانک مو که معمولاً پشت سر و اطراف گوش است برداشته شده و به ابروها پیوند زده می شوند. هدف از این روش، پرپشت کردن ابروها و بهبود ظاهر آن ها به شکلی طبیعی و ماندگار است. ابروهای تازه کاشته شده همانند موهای قبلی رشد می کنند و احتیاج به کوتاه شدن دارند.

شایان ذکر است که نتایج حاصل از کاشت ابرو دائمی و همیشگی است و احتیاجی به ترمیم و پرداخت هزینه مجدد ندارد.

بهترین روش کاشت ابرو

کاشت ابرو با متدهای مختلفی انجام می شود که برخی از پر طرفدار ترین آن ها که جزء بهترین روش کاشت ابرو به شمار می آیند به شرح زیر می باشند:

روش استخراج واحد فولیکولی-FUE

FUE جدیدترین روش کاشت ابرو است که طی آن فولیکول های مو از ناحیه بانک مو که پشت سر می باشد برداشته شده و سپس با استفاده از یک ابزار کوچک که پانچ نام دارد به صورت تکی جدا شده و در محل ابروها کاشته می شوند. این روش کاشت ابرو کم تهاجمی است و هیچ جای زخمی از خود به جای نمی گذارد. از آن جایی که این روش با دقت بالا انجام شده و نتایج حاصل از آن بسیار طبیعی است بهترین روش کاشت ابرو به شمار می آید.

روش کاشت مستقیم مو-DHI

روش کاشت DHI شامل استخراج فولیکول های مو از ناحیه اهدا کننده و کاشت سریع آن ها در ناحیه ابروها با استفاده از ابزار مخصوصی به نام چوئی است. این ابزار به صورت کاملاً کنترل شده و دقیق موها را استخراج کرده و همزمان سوراخ هایی را در ناحیه ابروها ایجاد و فولیکول های جدا شده را در این سوراخ ها کاشت می کند. این روش کاشت ابرو قابلیت کنترل دقیق تری بر روی زاویه و جهت کاشت ابروها دارد به همین علت نتایج بسیار طبیعی را به ارمغان می آورد.

روش کاشت موی واحد فولیکولی-FUT

کاشت ابرو

در روش FUT  بخشی از پوست سر به صورت نواری برش داده شده و برداشته می شود، سپس واحدهای فولیکولی از این قسمت جدا شده و در زیر میکروسکوپ به صورت تک تک استخراج شده و در ناحیه ابروها کاشت می شوند.FUT  برای برداشت تعداد زیادی از فولیکول های مو بهترین روش کاشت ابرو به حساب می آید.

کاشت ابرو به روش نیوگرافت

یکی از مدرن ترین متدهای کاشت ابرو که پیشرفته ترین و بهترین روش کاشت ابرو محسوب می شود نیوگرافت نام دارد. در این روش از تکنیک های پیشرفته موهای فولیکولار استفاده می کنند تا نتیجه حاصل از آن ابروهایی طبیعی و جذاب باشد. در نیوگرافت موها به روش FUE استخراج می شوند. و در واقع این روش ورژن نیمه اتوماتیک تکنیک FUE محسوب می شود.

کاشت ابرو با دستگاه اتوماتیک ربات ARTAS

در این روش هوش مصنوعی و ربات ها به عنوان یک کمک ماشینی در عملیات کاشت ابرو به کار می روند. این ربات ها با سرعت و دقت بالا ابروها را استخراج کرده و در ناحیه مورد نظر کاشت می کنند. نتایج حاصل از این روش نیز به دلیل دقت بالا بسیار طبیعی می باشد.

بهترین روش کاشت ابرو برای شما

انتخاب بهترین روش کاشت ابرو برای شما به نظر پزشکتان بستگی دارد و تعیین آن پس از جلسات معاینه و مشاوره صورت می گیرد. در جلسات مشاوره با توجه به ترکیبات صورت و چهره و نظرتان فرم ابروی مناسب برای شما طراحی می شود، سپس روش مناسب برای کاشت توسط پزشک و با بررسی های لازم و توجه به فاکتورهای موثر تعیین می شود.

فاکتورهای موثر در انتخاب بهترین روش کاشت ابرو

قبل از انتخاب متد مناسب کاشت ابرو چندین فاکتور باید در نظر گرفته شوند که عبارتند از:

انتظارات و اهداف

اهداف خود را به صورت واضح با پزشک خود در میان بگذارید و در مورد شکل، ضخامت و حالت ابروهای خود با وی صحبت کنید. انتظارات واقع بینانه و بیان آن ها برای رسیدن به نتیجه دلخواه از عمل ضروری است.

واجد شرایط بودن

برای بررسی این که شما کاندیدای مناسب برای کاشت ابرو هستید یا خیر حتماً با یک پزشک متخصص صحبت کنید. لازم است سلامت عمومی تان به طور کامل ارزیابی شود.

ویژگی های موی سر و ابرو

بافت، رنگ و جهت رشد موی سر و ابرو باید برای انتخاب روش مناسب کاشت ابرو مورد بررسی قرار گیرد. تطبیق ویژگی های موی ناحیه اهدا کننده و ناحیه گیرنده برای رسیدن به نتیجه ای ایده ال بسیار مهم است.

تاریخچه پزشکی

قبل از کاشت ابرو یک تاریخچه پزشکی کامل از جمله داروهایی که در حال حاضر مصرف می کنید ارائه دهید. زیرا برخی شرایط پزشکی و مصرف بعضی داروها ممکن است بر نتایج حاصل شده و روند بهبودی اثر گذار باشد.

کاندیدای مناسب برای کاشت ابرو

تقریباً تمامی افراد می توانند از روش زیبایی کاشت ابرو استفاده کنند اما افراد با شرایط زیر کاندیدای مناسب تری برای این عمل می باشند:

  • افرادی که به طور ژنتیکی ابروهای نازک و کم پشت دارند.
  • افرادی که در اثر عوامل مختلف مانند شکستگی یا سوختگی ابروهای خود را از دست داده اند.
  • افرادی که از فرم و حالت ابروهای خود رضایت ندارند.
  • کسانی که در اثر ابتلا به بیماری و یا مصرف داروهای خاص دچار ریزش ابرو شده اند.
  • بانوانی که از روش تاتو یا هاشور استفاده کرده اند اما از نتایج آن راضی نیستند.
  • افرادی که به دلیل پیر شدن فرآیند رشد طبیعی موهای خود را از دست داده اند.
  • کسانی که ابروهای ضعیف، نامتقارن و ناقص دارند و می خواهند حالت آن ها را بهبود ببخشند.