Aa
خواندن:
برای کاشت ابرو از کجا مو برمیدارن
Aa

برای کاشت ابرو از کجا مو برمیدارن

آخرین به روزرسانی:1402-10-24 admin
برای کاشت ابرو از کجا مو بر میدارن

کاشت ابرو یکی از مدرن ترین روش های زیباسازی ابرو است که این روزها طرفداران بسیاری دارد. با انجام این روش می توان برای همیشه ابروهایی زیبا و طبیعی داشت و از روش های موقت مانند تاتو و هاشور راحت شد. اگر قصد انجام این روش زیبایی را دارید حتماً برایتان سوال است که برای کاشت ابرو از کجا مو برمیدارن. همراه ما باشید تا به پاسخ سوالتان برسید.

 برای کاشت ابرو از کجا مو برمیدارن؟

برای کاشت ابرو از قسمت بانک مو استفاده می ‌شود. از آن جایی که بانک مو یک منطقه خوب و قدرتمند از نظر ریشه و فولیکول مو می‌ باشد، به عنوان یک محل اهدا کننده مو شناخته شده است. برای برداشت موها با ایجاد یک برش کوچک در ناحیه بانک مو، تعداد فولیکول‌ های مورد نظر برداشت شده و در قسمت ابروها به صورت جداگانه کاشته می ‌شوند.

ویژگی های بانک مو برای کاشت ابرو

کاشت ابرو

در پاسخ به سوال برای کاشت ابرو از کجا مو برمیدارن بیان کردیم که ناحیه بانک مو محل برداشت موهاست اما بانک مو چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟! برخی از ویژگی های بانک موی مناسب عبارتند از:

  • سلامت مو: موهای ناحیه بانک مو نباید دچار موخوره و شکستگی باشند.
  • ضخامت مو: هر چه موهای بانک مو ضخیم تر باشد، ریشه قدرتمندتری هم دارد.
  • رنگ مو: موها در ناحیه بانک مو نباید سفید باشند چرا که احتمال موفقیت در کاشت را کمتر می کند.
  • پوست سالم: پوست ناحیه بانک مو باید سالم و بدون هیچ زخم و بیماری پوستی باشد.

شایان ذکر است یک بانک موی سالم می تواند 1200 الی 1300 مو اهدا کند.

قسمت های نامناسب برای اهدای مو

بانک مو یک قسمت ایمن برای اهدای مو می باشد ولی نواحی اطراف آن برای برداشت مو مناسب نیست زیرا ویژگی های لازم برای برداشت را ندارد. برای مثال نواحی زیر جهت برداشت مناسب نمی باشند:

  • ناحیه جلوی سر
  • ناحیه شقیقه ها
  • ناحیه وسط سر
  • ریش

این نواحی از نظر عدم موفقیت در عمل، نداشتن ظاهری طبیعی، عدم رشد مناسب، نداشتن جهت مناسب رشد موهای کاشته شده در ابرو و عوارضی که بعد از چند روز به همراه دارند، مناسب نمی‌ باشند.

منابع مو برای کاشت

برای کاشت ابرو می توان از دو منبع مو استفاده کرد. منابع مو به شرح زیر می باشند:

منبع موی خود فرد

هنگام استفاده از این منبع موهایی که در نواحی خاص وجود دارند و ویژگی های لازم برای برداشت را دارند جمع آوری شده و در قسمت ابروها کاشت می شوند. این روش به عنوان روش اولیه برای کاشت ابرو استفاده می‌ شود و نتیجه حاصل از آن بیشترین شباهت را به ابروهای طبیعی دارد.

منابع مویی دیگران

در این روش، موهایی که از فرد دیگری برداشت شده، برای کاشت ابرو استفاده می ‌شود. زمانی برای کاشت ابرو از منابع موی دیگران استفاده می شود که منابع موی خود فرد کافی نباشد و به دنبال مواد کاشتی با کیفیت تر باشد.

اهمیت منبع مو برای کاشت ابرو

منابع مو می ‌توانند برای کاشت ابرو بسیار مفید باشند چرا که موهای سر به دلیل شباهت در ساختار و ظرافت با ابروها نتایجی طبیعی تر به همراه دارند . با این حال، باید توجه داشت که کیفیت و اندازه موهایی که برای کاشت ابرو استفاده می ‌شوند، بسیار مهم است. موهای ضخیم، قوی و سالم، بهترین گزینه برای کاشت ابرو هستند. همچنین، موهایی که از خود شخص خود جمع آوری می شوند، می ‌توانند به عنوان منبعی معتبرتر برای کاشت ابرو باشند، زیرا ممکن است مواد غیر قابل جذب در موهای دیگران وجود داشته باشد.

انتخاب منبع مناسب برای کاشت

انتخاب منبع مناسب برای هر شخص با شخص دیگر متفاوت است. اگر تصمیم به انجام این عمل دارید بعد از مراجعه به پزشک، او با انجام بررسی های لازم مشخص می کند که برای کاشت ابرو از کجا مو برمیدارن. جراح عوامل مختلفی از جمله بافت، ضخامت، رنگ موی شما و مدل و اندازه ابروی دلخواهتان را در نظر گرفته و بیان می کند که برای کاشت ابرو از کجا مو برمیدارن.

برای برداشت از موهای سر، محل اهدا کننده معمولاً پشت سر است، ناحیه ای که رشد موی ضخیم ‌تری دارد و در برابر ریزش مو مقاوم ‌تر است. جراح گرافت های مو را با دقت انتخاب می کند که با بافت و ضخامت موهای طبیعی ابروی شما مطابقت داشته باشد و آن ها را با ابزارهای مخصوص برداشت می کند تا جای زخم را به حداقل برساند.

گاهی اوقات بانک مو می تواند موهای نواحی خاصی از بدن شما باشد. مانند پاها، بازوها، قفسه سینه و …

زمانی هم که موهای سر و بدن شما ویژگی های لازم برای کاشت را نداشته باشد استفاده از منابع موی دیگران پیشنهاد می شود.

به طور خلاصه، انتخاب محل اهدا کننده برای کاشت ابرو مستلزم در نظر گرفتن دقیق ویژگی های موی بیمار، شکل و اندازه ابروی مورد نظر و همچنین تخصص جراح در انتخاب و قرار دادن گرافت مو است.

سوالات متداول درباره کاشت ابرو

آیا عمل کاشت ابرو درد دارد؟

عمل کاشت ابرو تحت بی حسی موضعی انجام می شود و معمولاً فرد درد خاصی را حین عمل حس نمی کند. اما ممکن است مقداری درد جزئی در دوره نقاهت احساس شود.

چه مدت طول می کشد تا ابروهای کاشته شده رشد کنند؟

ممکن است حدود 6 الی 12 ماه طول بکشد تا موهای کاشته شده به طور کامل رشد کنند. اما با این حال امکان دارد افراد رشد اولیه را در چند هفته اول ببینند.

عمل کاشت ابرو عوارضی هم دارد؟

این عمل ممکن است خطرات و عوارضی مانند عفونت، خونریزی، جای زخم یا رشد ناهموار مو داشته باشد. اما در حالت کلی این عوارض نادر هستند. با رعایت مراقبت های لازم و انتخاب جراح ماهر می توان آن ها را به حداقل رساند.

آیا عمل کاشت ابرو برای همه قابل انجام است؟

کاشت ابرو برای همه افراد مناسب نیست، مخصوصاً کسانی که شرایط پزشکی خاصی دارند یا از داروهای خاصی استفاده می کنند. مشاوره با یک جراح ماهر می تواند تعیین کند که آیا کاشت ابرو برای شما مناسب است یا خیر.