Aa
خواندن:
توصیه های قبل از کاشت ابرو که لازم است بدانید
Aa

توصیه های قبل از کاشت ابرو که لازم است بدانید

آخرین به روزرسانی:1402-08-28 admin
توصیه های مهم قبل از کاشت ابرو

با توجه به تاثیر ابرو در زیبایی افرد این روش می تواند به افرادی که از نداشتن ابرو رنج می برند کمک شایانی کند. قبل از اقدام به این کار نیاز است به توصیه های قبل از کاشت ابرو دقت کنید. زیرا با رعایت کردن این موارد نتیجه بهتری از کاشت ابروی خود خواهید گرفت و عوارض بسیار کمی برایتان پیش می آید.

ابرو یکی از اجزای صورت است که در بالای چشم ها قرار گرفته و تاثیر فراوانی در زیبایی و جذابیت چهره هر فرد دارد. به همین دلیل داشتن ابروهای پر حجم و مرتب و یکدست برای هر فرد مهم و ضروری است و نداشتن ابرو و کم پشت بودن آن در اعتماد بنفس هر شخص تاثیر بسزایی دارد. افرادی که دارای ابروهای کم حجم و خالی هستند برای کم کردن ریزش ابروی خود و پر حجم نمودن میزان ابروهایشان مداوم به دنبال راهکار و درمان هایی هستند.

به جرات می توان گفت کاشت ابرو یک از بهترین جایگزین ها برای کسانی می باشد که دارای ابروهای کم پشتی هستند. البته کاشت ابرو نیز مانند کاشت مو نیاز به بانک موی طبیعی از مو سر دارد. البته چون موی مورد نیاز برای کاشت ابرو اندک است و فرد نیاز به موهای زیادی ندارد، خیلی راحت می توان از سر هر فرد این موها را تامین کرد. با این تفاسیر هر فرد می تواند با روش های گوناگون کاشت ابرو را انجام دهد.

کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو یکی از رایج ترین روش هایی است که در زیباتر شدن چهره و زیبایی ابروها تاثیر فراوانی دارد و اخیرا طرفداران زیادی پیدا کرده است. این روش برای کسانی که ابروهای کم پشتی دارند یا دچار ریزش شدید ابرو هستند بسیار مناسب است.

کاشت ابرو معمولا بدون بیهوشی و با بی حسی موضعی در کلینیک ها صورت می گیرد و معمولا بدون درد و خونریزی انجام می شود و عارضه ی خاصی ندارد. این ویژگی باعث شده تا افرادی که قصد کاشت ابرو را دارند بدون دغدغه و تلف شدن وقتشان در کلینیک های معتبر این کار را انجام دهند.

توصیه های قبل از کاشت ابرو

چنین موضوعاتی شاید خیلی سطحی و ساده به نظر بیاید اما برای بعضی از افراد این موردها بسیار حائز اهمیت است. با توجه به توصیه های ذکر شده تقریبا همه افراد می توانند کاشت ابرو را انجام دهند.

استعمال دخانیات

ترک سیگار

قطع کردن دخانیات و منع مصرف آن یکی از توصیه های قبل از کاشت ابرو می باشد که بسیار حائز اهمیت است. همه افرادی که قصد دارند که کاشت ابرو یا کاشت موی سر و یا ریش انجام دهند باید این نکته ها را مد نظر قرار دهند.

چنین توصیه هایی شاید به نظر مهم نباشد اما در نتیجه کار شما و سلامتیتان بسیار تاثیر گذار خواهد بود. با توجه به این مورد بهتر است مصرف هر نوع دخانیات اعم از سیگار، قلیون، پیپ و غیره را ترک کنید. اگر این کار را یک ماه قبل از کاشت انجام دهید برایتان خیلی بهتر است.

قطع مصرف مکمل ویتامین E

قطع قرص ها و مکمل های این ویتامین یکی دیگر از توصیه های قبل از کاشت ابرو است که باید بدانید و رعایت کنید. 10 روز قبل از کاشت بهتر است خوردن این ویتامین را قطع کنید. زیرا این ویتامین باعث رقیق شدن خون می گردد و باعث می شود عمل کاشت به خوبی انجام نشود و با مشکلاتی مواجه شود.

قطع مصرف آسپرین

معمولا افرادی که سن بالایی دارند برای رقیق شدن خونشان از آسپرین استفاده می کنند. پس اگر قصد کاشت مو، ابرو یا ریش دارید بهتر است 10 روز قبل از پیوند مو، خوردن این دارو را قطع کنید.

حذف مشروبات الکلی

ترک مشروبات الکلی

اگر فردی مصرف کننده هر نوع از مشروبات الکلی باشد و بخواهد عمل کاشت ابرو را انجام دهد باید یک هفته قبل از کاشت خوردن مشروبات را قطع کند. زیرا مشروبات الکلی علاوه بر عوارض جدی که برای سلامتی بدن دارد باعث می شود خونتان رقیق تر شود و فرآیند پیوندتان با مشکل مواجه شود.

مشاوره با پزشکان و متخصصان

اگر قصد انجام این کار دارید بهتر است یک هفته قبل از انجام آن با یک پزشک متخصص مشورت کرده و اوضاع  وضعیت جسمانی و سلامتیتان را با او در میان بگذارید. گاهی ممکن است داروی شیمیایی یا گیاهی مصرف می کنید که باعث ایجاد مشکل در عمل پیوندتان می شود.

برنامه ریزی دقیق

کسانی که می خواهند در شهری غیر از شهری که خود ساکن هستند اقدام به کاشت نمایند نیاز به برنامه ریزی بسیار دقیق تری دارند.

قطع مصرف ماینوکسیدیل

اگر برای قطع ریزش موی سر یا ابروی خود از محلول ماینوکسیدیل استفاده می کنید باید یک هفته قبل از انجام کاشت مصرف این محلول را حذف نمایید. همچنین بعد از انجام پیوند نباید به طور خودسرانه این محلول را مصرف کنید. اگر نیازی به استفاده از این محلول داشتید باید زیر نظر پزشک آن را مصرف نمایید.

استراحت به اندازه شب قبل از پیوند

ممکن است افرادی که قصد پیوند را دارند شب قبل از پیوند دچار استرس و اضطراب شوند. البته داشتن مقداری استرس برای افرادی که هر عملی دارند طبیعی می باشد. اما  مهم این است افراد بتوانند استرس خود را مدیریت کنند تا شب قبل از پیوند به طور کامل استراحت خود را کرده باشند.

حمام کردن در روز عمل و قبل از پیوند

حمام کردن

یکی دیگر از توصیه های قبل از کاشت ابرو یا مو حمام کردن در روز کاشت است. زیرا این مورد باعث می شود پوست شما به خوبی تمیز شود و سطح پوست شما چرب نباشد و باعث می شود عمل پیوند مویتان بهتر انجام شود.

مصرف وعده های غذایی مناسب

روزی که قرار است عمل کاشت را انجام بدهید اگر نوبت شما صبح بود بهتر است صبحانه تان را به طور کامل البته سبک بخورید. و اگر نوبت شما ظهر یا بعد از ظهر بود بهتر است ناهار مقوی و سبک میل کنید که انرژی کامل را برای انجام پیوند داشته باشید.

زیرا نداشتن انرژی کافی ممکن است در روز عمل مشکلاتی را برایتان ایجاد کند. پس بهتر است با نیرو و انرژی کافی برای انجام این عمل حضور داشته باشید تا فرآیند عملتان بدون هیچ مشکلی صورت پذیرد.