Aa
خواندن:
کاشت ابرو به روش FUT
Aa

کاشت ابرو به روش FUT

آخرین به روزرسانی:1402-09-19 admin
کاشت ابرو به روش FUT

با این که ابروها بخش کوچکی از ظاهر ما را تشکیل می دهند اما تاثیر بسیاری در زیبایی صورت خواهند داشت. برخی افراد که با ریزش ابرو مواجه می شوند می توانند با عمل زیبایی کاشت ابرو ابروهای خود را پرپشت و خوش فرم کنند. عمل کاشت توسط متدهای مختلفی انجام می شود که رایج ترین آن روش FUT می باشد. در این مقاله قصد داریم کاشت ابرو به روش FUT را مورد بررسی قرار دهیم. پس همراهمان باشید.

چرا کاشت ابرو؟

قبل از آن که بخواهیم به توضیحاتی درباره کاشت ابرو به روش FUT بپردازیم می خواهیم بدانیم اصلاً چرا باید کاشت ابرو انجام داد؟ همه ما می دانیم که ممکن است در طول زندگی خود دچار ریزش ابرو شویم. ابروهایی که از دست می روند به سادگی دوباره رشد نمی کنند و ممکن است برای همیشه جای خالی آن ها در صورت نمایان باشد. برخی از عواملی که می توانند موجب ریزش ابروها شوند عبارتند از:

اثرات افزایش سن

با افزایش سن تولید مو از فولیکول ها متوقف شده و موها نازک تر و کمرنگ تر می شوند. به همین دلیل ابروها شروع به ریزش کرده و یا از حجم و ضخامت آن ها کمتر می شود.

بیماری های خود ایمنی

در صورت ابتلا به بیماری های خود ایمنی، سیستم ایمنی بدن به سلول های بدن حمله کرده و سلول های سالمی که مسئول رشد مو هستند را مورد هدف قرار می دهد و در نتیجه ریزش مو اتفاق می افتد.

نوسانات هورمونی

بروز نوسانات و برهم خوردن تعادلات هورمونی به ویژه مشکلات تیروئیدی می تواند باعث ریزش ابروها شود.

مشکلات تغذیه ای

کمبود برخی ویتامین ها و مواد معدنی در بدن مانند بیوتین، زینک و اسیدهای چرب موجب ریزش ابروها می شوند.

شرایط پوستی

برخی از بیماری های پوستی مانند پسوریازیس و درماتیت آتوپیک می توانند موجب خشکی پوست و التهابات پوستی شوند و درجاتی از ریزش ابرو را به همراه داشته باشند.

مواردی که اشاره کردیم همگی می توانند موجب ریزش ابروها شوند، بسیاری از افراد با استفاده از روش های موقت زیبایی ابرو اقدام به زیباسازی و پرپشت کردن ابروهای خود می کنند که هم هزینه بر بوده و هم بعد از مدتی احتیاج به ترمیم دارد. اما کاشت ابرو بهترین روش برای رفع مشکل ریزش ابروهاست.

کاشت ابرو به روش FUT

کاشت ابرو روی FUT

کاشت ابرو به روش FUT یکی از سنتی ترین و رایج ترین روش های کاشت مو است که از سال ها پیش مورد استفاده پزشکان قرار می گرفته است. این روش کاشت ابرو طی مراحل زیر انجام می شود:

  • در مرحله اول برش نواری باریک به اندازه یک تا یک و نیم سانت در قسمت پشت سر زده می شود. جراح این برش را به گونه ای می زند که کمترین جای زخم را بر جای بگذارد.
  • در مرحله بعدی پزشک 100 الی 250 گرافت را با توجه به ضخامت ابروهای فرد از نوار برش زده بر می دارد. این مرحله به دقت بالایی احتیاج دارد به همین دلیل توسط میکروسکوپ های مخصوصی انجام می شود.
  • در مرحله سوم برش های ریز و بسیار کوچکی روی ابروها ایجاد می شود تا بتوان فولیکول ها را پیوند زد. زاویه و عمق موهای کاشت شده باید طوری باشد که بعد از رشد کردن کاملاً طبیعی به نظر برسد.

مزایای کاشت ابرو به روش FUT

از جمله مزایایی که کاشت ابرو به روش FUT به همراه دارد به شرح زیر می باشد:

  • نتایج حاصل از این روش بسیار طبیعی است به خصوص اگر توسط پزشک ماهر و با تجربه و با رعایت اصولی مانند زاویه رشد ابروها انجام شود.
  • در این روش امکان پیوند تعداد بالایی گرافت به ابروها و پهن شدن آن ها به میزان دلخواه وجود دارد.
  • با استفاده از این روش می توان زخم ها و اسکارهایی را که در اثر آسیب یا ضربه روی ابروها ایجاد شده اند پنهان کرد.
  • از آن جایی که در این روش کاشت ابرو تعداد گرافت بالاتری برداشت می شود مقرون بصرفه خواهد بود.

دوره نقاهت بعد از کاشت ابرو

کاشت ابرو به روش  FUT، دوره نقاهت نسبتاً کوتاهی دارد. چند روز بعد از جراحی پوسته هایی بر روی ابرو ایجاد می شود و معمولاً تا چند هفته بعد از جراحی، زخمی در ناحیه اهدایی در قسمت پشت سر تشکیل می شود که لازم است به رعایت بهداشت اهمیت داده و آنتی بیوتیک های تجویز شده توسط پزشک را به موقع مصرف کنید تا از بروز عفونت پیشگیری کنید.

توصیه می شود در صورت مشاهده خونریزی یا علائمی از عفونت مانند تب، ترشح یا افزایش درد حتماً به پزشک خود اطلاع دهید. بعد از گذشت چند هفته دچار ریزش ابرو بعد از کاشت می شوید که این حالت جزئی از روند طبیعی ترمیم است و جای نگرانی وجود ندارد. در این دوره، مراقبت های لازم را به بطور دقیق رعایت کنید و اجازه دهید روند ترمیم طی شود. بعد از گذشت مدتی، شاهد رشد مجدد ابروهای کاشته شده خواهید بود.

مراقبت های لازم بعد از کاشت ابرو به روش FUT

برخی از مهم ترین مراقبت ها بعد از کاشت ابرو شامل موارد زیر می باشند:

  • به مدت یک ماه از انجام ورزش های سخت و فعالیت بدنی شدید اجتناب کنید.
  • تا دو هفته نباید هیچ فشار و ضربه ای به ابروها وارد شود زیرا امکان ریزش ابروها وجود دارد.
  • به مدت دو هفته از لمس، خاراندن و ماساژ دادن ابروهایتان خودداری کنید.
  • بعد از جراحی به مقدار فراوان آب بنوشید زیرا بر رشد و سلامت گرافت ها تاثیر دارد.
  • تا یک ماه از رفتن به سونا، جکوزی و استخر پرهیز کنید.
  • در ماه اول بعد از کاشت ابرو از قرار گرفتن در محیط های گرم و معرض مستقیم  نور خورشید پرهیز کنید.

هزینه کاشت ابرو به روش FUT

در رابطه با هزینه کاشت ابرو به روش FUT باید بگوییم که نمی توان قیمت واحدی را برایش در نظر گرفت چرا که عوامل بسیاری بر هزینه آن دخیل می باشند. از عوامل موثر بر هزینه کاشت ابرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعداد گرافت های مورد نیاز
  • فرم ابروی دلخواه فرد
  • کیفیت موهای ناحیه اهدایی
  • دستمزد پزشک مورد نظر
  • هزینه های کلینیک