Aa
خواندن:
هزینه کاشت ابرو
Aa

هزینه کاشت ابرو

آخرین به روزرسانی:1402-06-12 admin
هزینه کاشت ابرو

ریزش ابرو یکی از معضلاتی است که افراد بسیاری بنا به دلایل مختلف به آن دچار می شوند و در پی یافتن راه هایی برای برطرف کردن آن هستند. یکی از روش های پرطرفدار برای مقابله با این مشکل، انجام عمل کاشت ابرو است که ابروهایی پرپشت و طبیعی برای شما به ارمغان می آورد. اگر دوست دارید درباره هزینه کاشت ابرو و جزئیات دیگر آن بیشتر بدانید خواندن این مطلب را از دست ندهید.

کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو

کاشت ابرو فرآیندی شبیه به کاشت مو است که برای درمان دائمی ریزش ابرو مورد استفاده قرار می گیرد. برای انجام این عمل فولیکول ها و قسمت های لازم برای رشد مو از ناحیه پشت سر و اطراف گوش ها برداشته شده و به ابروها پیوند زده می شوند. ابروهای کاشته شده در ابروها همانند موهای دیگر رشد می کنند و لازم است چند وقت یکبار آن ها را کوتاه و اصلاح کنید.

مراحل عمل کاشت ابرو

مراحل کاشت ابرو به شرح زیر می باشند:

طراحی ابرو

طراحی ابرو برای کاشت

ابتدا باید در رابطه با فرم ابروی دلخواهتان با پزشک خود صحبت کنید تا او قبل از شروع عمل کاشت، طراحی آن را روی ابروهایتان انجام دهد.

آماده سازی و تزریق بی حسی

برای شروع عمل لازم است که ناحیه ابرو، ناحیه برداشت و بانک مو به دقت ضد عفونی شود و توسط تزریق بی حسی موضعی، بی حس شود.

برداشت گرافت

گرافت ابرو

بعد از تزریق، جراح به برداشت مو از بانک موی شما اقدام می کند. در این مرحله با توجه به تکنیک انتخابی شما برداشت به صورت نواری یا تک گرافت انجام می شود.

کاشت ابروها

در مرحله کاشت پزشک متخصص با استفاده از ابزارهای مخصوص و تکنیک های دقیق، موهای طبیعی را یک به یک در ناحیه خالی ابرو کاشت می کند. این مرحله باید با دقت و ظرافت بسیار انجام شود تا نتیجه طبیعی به دست بیاید.

مراقبت پس از عمل

مراقبت های بعد از کاشت ابرو از اصلی ترین مراحل است که در به دست آوردن نتیجه طبیعی و زیبا از کاشت تاثیر بسیاری دارد. در ادامه برخی از این مراقبت ها را شرح می دهیم:

  • بعد از عمل ممکن است زخم هایی در ناحیه کاشت ایجاد شود که برای جلوگیری از عفونت آن ها و سریع تر کردن روند بهبودی از دست زدن و کندن آن ها خودداری کنید.
  • در صورتی که با روش برداشت نواری کاشت انجام داده اید باید حتماً در زمان مقرر برای کشیدن بخیه ها اقدام کنید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید پرهیز کنید و هنگام بیرون رفتن در روز حتماً از عینک و کلاه لبه دار استفاده کنید.
  • اگر در ناحیه کاشت ابروها احساس خارش دارید، از خاراندن آن خودداری کنید . چرا که ممکن است به فولیکول های تازه کاشته شده آسیب بزند و آن ها را سست کند. درصورت نیاز، می‌توانید بعد از مشورت با پزشکتان از داروهای ضد حساسیت مانند سیتریزین استفاده کنید.
  • در مدت زمان بهبودی به دستورات مربوط به شستشو محل زخم و ابرو پایبند باشید. در روزهای اول استفاده از آب ممنوع است و فقط می توانید از دستمال مرطوب برای پاک کردن صورت استفاده کنید. بعد از چند روز مجاز هستید ابروهایتان را به آرامی شستشو دهید.

هزینه کاشت ابرو

برای هزینه کاشت ابرو نمی توان یک قیمت واحد تعیین کرد چرا که عوامل بسیاری بر آن تاثیرگذار هستند. برخی از مهم ترین عوامل موثر بر هزینه کاشت ابرو به شرح زیر می باشند:

دستمزد پزشک

هر پزشک با توجه به میزان مهارت و تخصص خود می تواند قیمتی را برای عمل کاشت ابرو تعیین کند. به عنوان مثال یک پزشک ماهر و با سابقه هزینه کاشت ابرو بالاتری نسبت به پزشک تازه وارد دریافت می کند.

روش کاشت ابرو

کاشت ابرو هم مانند کاشت مو با متد های مختلفی انجام می شود که هر کدام قیمت متفاوتی دارند. برای مثال روش Micro FIT به علت جدیدتر بودن تجهیزات و تکنیک ها مبلغ بیشتری بابت هزینه کاشت ابرو دریافت می کند.

تعداد گرافت های مورد نیاز

از دیگر عوامل تاثیر گذار بر روی هزینه کاشت ابرو تعداد گرافت هایی است که باید برداشته و در ابروهایتان کاشته شود. طبیعتاً اگر ابروی شما فقط به افزایش تراکم نیاز داشته باشد نسبت به ابرویی که در اثر شکستگی یا سوختگی از بین رفته، از هزینه کمتری بابت کاشت ابرو برخوردار می شود.

نوع کلینیک

قیمت کاشت ابرو در تمام کلینیک ها به طور یکسان محاسبه نمی شود . عواملی مانند محلی که کلینیک در آن قرار گرفته، نوع تجهیزات و ابزاری که به کار می رود بر هزینه کاشت ابرو موثر است.

هزینه های جانبی

هزینه های دیگر مانند آزمایشات لازم و داروهای تجویز شده نیز بر روی هزینه کاشت ابرو تاثیر گذار است.

عوارض کاشت ابرو

عمل کاشت ابرو هم همانند تمامی عمل های دیگر ممکن است عوارضی را در پی داشته باشد که برخی از مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • تورم: بعد از جراحی ممکن است در ناحیه کاشت ابرو تورم ایجاد شود که به تدریج کاهش می یابد.
  • احساس درد و آلرژی: بعضی از افراد بعد از عمل کاشت ابرو احساس درد، تحریک یا آلرژی در نقطه کاشت را تجربه می کنند که این عارضه هم موقتی است و بعد از مدتی بهبود می یابد.
  • عفونت: در صورت عدم رعایت بهداشت و مراقبت های مناسب خطر بروز عفونت در ناحیه کاشت ابرو و بانک مو وجود دارد. استفاده از ضدعفونی کننده ها و رعایت دستورالعمل ها برای جلوگیری از این عارضه ضروری است.
  • نارسایی پیوند: در برخی موارد نادر احتمال دارد پیوند کاشت ابرو انجام نشود و نارسایی پیوند اتفاق بیفتد. در این صورت باید برای رفع مشکل و کاشت دوباره ابرو اقدام کرد.

عمل کاشت ابرو برای چه کسانی مناسب است؟

افراد با شرایط زیر کاندیدای مناسبی برای انجام عمل کاشت ابرو هستند:

  • افرادی که در اثر سوختگی و یا شکستگی بخشی از ابروهای خود را از دست داده اند.
  • افرادی که به طور ژنتیکی از داشتن ابرو محروم بوده اند.
  • کسانی که به دلیل استفاده از داروهای خاص مانند داروهای شیمی درمانی به ریزش ابرو دچار شده اند.
  • افرادی که از شکل و فرم طبیعی ابروهای خود رضایت ندارند.