Aa
خواندن:
عوارض کاشت ابرو
Aa

عوارض کاشت ابرو

آخرین به روزرسانی:1402-06-19 admin
عوارض کاشت ابرو

ریزش ابرو یکی از معضلاتی است که ممکن است در اثر عوامل مختلف برای برخی از افراد اتفاق بیفتد. برای برطرف کردن این مشکل می توان از روش کاشت ابرو کمک گرفت و ابروهایی زیبا و پرپشت داشت. اگر شما هم قصد دارید به سراغ این روش بروید خواندن این مقاله را از دست ندهید تا درباره صفر تا صد آن و به خصوص عوارض کاشت ابرو بیشتر بدانید.

کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو یکی از روش های زیباسازی ابرو است که طی آن همانند روش کاشت مو، موها را از ناحیه پشت سر و اطراف گوش برداشته و در قسمت ابروها می کارند. این موها از لحاظ ضخامت و جنس شباهت بسیاری به ابروها دارند از این رو ابروهایی طبیعی و خوش حالت را به شما هدیه می دهند.

علت ریزش ابرو و ضرورت انجام کاشت

ابروها تاثیر بسیاری بر روی چهره و زیبایی فرد دارند به طوری که کم پشتی و یا ریزش آن احساس ناخوشایندی به فرد داده و اعتماد بنفس او را تضعیف می کند. از مهم ترین عواملی که موجب ریزش ابرو می شوند عبارتند از:

  • افزایش سن
  • حوادثی مانند شکستی یا سوختگی
  • بیماری های پوستی مانند آلوپسی
  • استفاده از داروهای سرطان و شیمی درمانی
  • برهم خوردن تعادل هورمون ها
  • استرس
  • بارداری یا زایمان
  • مصرف بیش از اندازه لوازم آرایشی
  • کمبود مواد مغذی مانند ویتامین ها

عوارض کاشت ابرو

کاشت ابرو هم همانند همه عمل های جراحی ممکن است عوارضی را در پی داشته باشد. در ادامه تعدادی از عوارض کاشت ابرو را شرح می دهیم:

قرمزی پوست

یکی از عوارض کاشت ابرو قرمزی پوست در اطراف ابرو است که ممکن است همراه با جوش و لکه های ریز باشد. این عارضه معمولاً بعد از چند روز برطرف می شود و احتیاج به درمان خاصی ندارد.  

خارش در ناحیه ابرو و بانک مو

از دیگر عوارض کاشت ابرو می توان به خارش در قسمت ابرو و بانک مو اشاره کرد که در افراد با شدت های مختلفی بروز پیدا می کند. این مورد هم جزء عوارض طبیعی است و برای برطرف کردن آن می توان طبق نظر پزشک از قرص سیتریزن استفاده کرد.

 درد یا بی حسی

احساس درد چند روز بعد از کاشت ابرو طبیعی است. می توانید برای کاهش درد با پزشک متخصص خود مشورت کنید و داروهای مسکن تجویز شده را در ساعات مشخص مصرف کنید.

ظاهر غیر طبیعی ابروها

یکی از عوارض نگران کننده کاشت ابرو ظاهر غیر طبیعی ای است که ممکن است برای ابروها ایجاد شود. هر تار مو که از سر جدا می شود فولیکول خاص خود را دارد و عمق و زاویه برش و کاشت موها در ابرو از اهمیت فراوانی برای جلوگیری از این عارضه برخوردار است.

عفونت در ابرو یا ناحیه بانک مو

یکی از خطرناک ترین عوارض کاشت ابرو بروز عفونت در ناحیه کاشت و یا بانک مو است. رعایت مراقبت های لازم و مصرف آنتی بیوتیک طبق دستور پزشک تا حدود زیادی از بروز این عارضه پیشگیری می کند.

ریزش ابروها

معمولاً دو هفته بعد از کاشت ابرو ریزش ابروها آغاز می شود و باعث نگرانی فرد می شود در حالی که این عارضه طبیعی می باشد و به این معنی است که مراحل کاشت به درستی انجام شده است. بنابراین اگر بعد از عمل کاشت با ریزش ابرو روبه رو شدید نگران نباشید و بدانید رشد ابروهایتان دوباره از سر گرفته می شود.

رشد سریع ابروها

از دیگر معایب و عوارض کاشت ابرو رشد سریع ابروهای کاشته شده نسبت به ابروی طبیعی است. لازم است ابروهای پیوند زده شده را به طور مرتب کوتاه کنید تا ظاهر ناخوشایندی نداشته باشد.

برای کاهش عوارض بعد از کاشت ابرو چه می توان کرد؟

با رعایت مواردی که در ادامه ذکر می کنیم می توان تا حدود زیادی عوارض کاشت ابرو را به حداقل رساند.

استراحت خوب و تغذیه مناسب

دقت داشته باشید که استراحت و خواب کافی برای بهبود و روند درمان امری ضروری است. به صورت طاق باز بخوابید به طوری که سینه و شکم رو به بالا باشد و دو عدد بالشت را با زاویه 45 درجه زیر سر خود قرار دهید.

در مورد تغذیه نیز از غذاهای پرچرب و شور پرهیز کنید و استفاده از مایعات فراوان، میوه و ویتامین C را در دوران بعد از کاشت ابرو فراموش نکنید.

مصرف به موقع داروهای تجویز شده

یکی از اصلی ترین علل تجویز دارو توسط پزشک، به حداقل رساندن عوارض کاشت ابرو است. بعد از عمل، پزشک شما داروهایی تجویز می کند که مصرف به موقع آن ها موجب کوتاه شدن دوره نقاهت، تقویت فولیکول های کاشته شده و کاهش درد می شود بنابراین به موقع و در ساعات مشخص آن ها را مصرف کنید تا نتایجش را ببینید.

انتخاب پزشک معتبر و ماهر

برای انجام کاشت ابرو و به منظور نتیجه گیری دلخواه و کاهش عوارض احتمالی حتماً به یک پزشک ماهر و متبحر مراجعه کنید.

رعایت مراقبت های بعد از کاشت ابرو

یکی از مهم ترین موارد برای نتیجه گیری مناسب از کاشت، کاهش عوارض کاشت ابرو و رشد فولیکول های کاشته شده رعایت مراقبت های بعد از کاشت ابرو است. در ادامه به تعدادی از مراقبت های لازم اشاره می کنیم:

  • بعد از عمل کاشت ابرو تا جایی که می توانید در خانه بمانید و استراحت کنید.
  • پانسمان ابروی خود را تا زمانی که پزشکتان اجازه نداده باز نکنید.
  • تا دو هفته از انجام فعالیت های سنگین و ورزش های شدید پرهیز کنید.
  • به مدت 48 ساعت از تماس آب با ابروهایتان خودداری کنید، بعد از این مدت می توانید ابروهای خود را به آرامی و با آب ولرم شستشو دهید.
  • تا دو هفته از کشیدن سیگار و قلیان و نوشیدن مشروبات الکلی خودداری کنید.
  • حدالامکان تا چند روز سرتان را رو به بالا نگه دارید و از خم کردن آن بپرهیزید.
  • از خاراندن و ماساژ ابروهای خود اجتناب کنید. چرا که ممکن است باعث آسیب رسیدن به فولیکول های تازه کاشته شده شود و آن ها را سست کند.
  • به مدت دو هفته از رفتن به سونا، استخر و جکوزی پرهیز کنید.
  • تا یک ماه از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید خودداری کنید.