Aa
خواندن:
همه آن چیزی که باید درباره کاشت ابرو بدانید
Aa

همه آن چیزی که باید درباره کاشت ابرو بدانید

آخرین به روزرسانی:1402-06-05 admin
کاشت ابرو

ابروها، در زیبایی و جذابیت چهره موثر هستند. اما امکان دارد بعضی از افراد به علل مختلفی چون بیماری ‌های مختلف، بالارفتن سن، استعمال مواد مخدر و برداشتن بیش از حد ابرو و.. با مشکلی چون کاهش بیش از حد ابروها مواجه شوند. در گذشته از شیوه ‌های سنتی چون مداد ابرو و پودر ابرو برای حجیم نشان دادن ابرو، استفاده می شد. اما امروزه، با پیشرفت تکنولوژی و علم، کاشت طبیعی ابرو به عنوان یک شیوه دائمی برای بهبود ظاهر و زیبایی ابروها شناخته شده است.

کاشت ابرو طبیعی

کاشت ابرو یک نوع عمل زیبایی محسوب می شود که در طی آن فولیکول های مو از یک بخش از بدن برداشته شده و به ابرو پیوند زده می شود. در بعضی از افراد مسئله نازک بودن موها یک امر ژنتیکی است. بعضی اوقات هم ترجیح افراد بر این است که با کاشتن ابروهای طبیعی، ظاهر ابروهای خود را پرپشت تر کنند.

هدف این شیوه، بهبود و ترمیم فرم و ظاهر ابروها و ایجاد ابرویی پرحجم تر و طبیعی تر است تا ظاهری بهتر به وجود بیاید. موهای کاشت شده در ابرو مانند موهای اصلی رشد خواهند داشت و می توان به آن ها حالت داد، رنگ و یا کوتاه کرد تا طبیعی تر به نظر برسند.

کاشت ابرو طبیعی

ابروها نیز مانند چشم ها در بخش اصلی صورت قرار گرفته اند و تاثیر بسزایی در زیبایی چهره افراد دارند. با اینکه ریزش مو با هر شدتی حتی در مرحله طاس شدن کامل برای افراد غریب نیست، اما ریزش ابروها روندی جا افتاده و پذیرفته شده نمی باشد و قطعا تاثیرات روحی و روانی بسیاری روی فرد خواهد گذاشت.

قطعا انتخاب بهترین شیوه برای کاشت  طبیعی ابرو کمک بسیاری در زمینه بالا بردن اعتماد به نفس، افزایش زیبایی و جذابیت چهره می ‌کند. این شیوه با کمک تکنیک ‌های پیشرفته علمی و تخصصی زیبایی انجام می‌ گردد و نتایجی طبیعی با فرم ابروهایی که متناسب با چهره افراد هستند، به ارمغان خواهد آورد.

انواع شیوه های کاشت ابرو

  • شیوه کاشت مستقیم مو (DHI)
  • استخراج واحد فولیکولی (FUE)
  • کاشت موی واحد فولیکولی (FUT)
  • کاشت با کمک دستگاه اتوماتیک ربات ARTAS
  • کاشت به روش نیوگرافت

چه کسانی کاندید کاشت ابرو هستند؟

کاندید کاشت ابرو
  • برای افراد مسن امکان دارد کاشت طبیعی ابرو به علت بالارفتن سن، عوامل ژنتیکی یا شرایط پزشکی چون آلوپسی ابروهای کم حجمی دارند، مناسب باشد.
  • کسانی که ابروهای خود را بیش از حد برداشته اند و اکنون دارای ابروهای کم حجم یا از دست رفته هستند، نیز ممکن است کاندید مناسبی برای کاشت طبیعی ابرو باشند.
  • افرادی که به علت سوختگی درگیر ریزش جزئی یا کلی ابرو شده اند.
  • کسانی که قسمتی از ابروهای خود را به علت عمل جراحی، بخیه و یا زخم در آن ناحیه از دست داده اند و قصد دارند برای ترمیم ابروهای خود کاشت طبیعی ابرو انجام بدهند.
  • افرادی که از بدو تولد با ابرو های کم پشت یا کاملا بدون ابرو بوده اند.
  • بانوانی که به علت لیفت بسیار، حجم ابروهای خود را از دست داده اند.
  • کسانی که از فرم و حالت ابروهای طبیعی خود ناراضی هستند.
  • افرادی با ابروهای کم حجم که پیش از این از هاشور، تاتو و میکروبلیدینگ برای پرپشت نشان دادن ابروهای خود استفاده کرده اند.

چه کسانی کاندید کاشت ابرو نیستند؟

  • افرادی که ریزش موی سکه ای یا آلوپسی آره آتا در هر نقطه از بدن دارند.
  • کسانی که مشکلاتی همچون اختلالات خونریزی یا لخته شدن خون دارند.
  • افرادی که دچار آلوپسی توتالیس (طاسی کامل موی سر یا حتی ابروها و مژه‌ ها) یا آلوپسی یونیورسالیس (ریزش موی کامل بدن) هستند.
  • افرادی که درگیر مساله تریکوتیلومانیا (افرادی که میل شدیدی برای کندن موهای خود دارند) هستند.
  • افرادی که در جراحی های زیبایی سابقه ایجاد عوارض شدید دارند.

روند کاشت ابرو طبیعی به شیوه  FUT

عمل کاشت طبیعی ابرو به طور معمول با بی حسی موضعی انجام می گردد و امکان دارد چندین ساعت طول بکشد. در طول این شیوه، فولیکول‌ های مو از محل اهدا کننده با دقت کامل، معمولا از پوست سر، برداشته شده و سپس به ابروها پیوند زده می شوند.

میزان فولیکول های کاشت شده به نتیجه دلخواه و حجم موی موجود برای کاشت و پیوند بستگی دارد. فولیکول های موی پیوند زده شده در ابرو مستقر شده و در عرض چند هفته ابتدایی بعد از عمل پیوند، آغاز به رشد می کنند. ممکن است این موها تا چند ماه به رشد ادامه دهند و در یک سال به طول کامل خود برسند.

مراحل کاشت طبیعی ابرو با استفاده از شیوه پیوند واحد فولیکولی (FUT) به این ترتیب است:

طراحی ابرو

طراحی ابرو

مرحله ابتدایی طراحی فرم و حجم مورد نظر ابرو است. بیمار و پزشک جراح برای ایجاد طرح مورد نظر بیمار و طرحی که سبب تقارن صورت خواهد شد، همکاری می کنند. دستیابی به یک طرح طبیعی بر اساس زیبایی شناختی بسیار مهم می باشد.

کشیدن گرافت

در این مرحله استخراج گرافت های مو با نهایت دقت از ناحیه اهداکننده که به طور معمول در پشت سر، زیرگردن و یا پشت گوش قرار دارد، انجام می شود. انتخاب ناحیه برای اهدای مو به کیفیت موهای آن ناحیه بستگی دارد و هدف آن بیش ترین تطابق با موهای ابرو است. واحد های فولیکولی تک مویی مناسب کاشت طبیعی ابرو هستند.

آماده سازی گرافت

بعد از استخراج گرافت ها، آن ها را زیر میکروسکوپ قرار داده و آماده سازی می کنند. این مرحله حاوی جداسازی گرافت ها به رشته های جدا برای تطبیق با الگوی طبیعی ابروها است. گرافت ها برش خورده و مرتب می شوند تا از مناسب بودن آن ها به منظور کاشت طبیعی ابرو اطمینان حاصل شود.

کاشت گرافت

بی حسی موضعی در ناحیه ابرو و برای به حداقل رساندن درد و احساس ناراحتی انجام می گردد. برش ها یا شکاف های کوچکی در نواحی معین شده ابروها به دنبال شکل طراحی شده از پیش، ایجاد می شود. پس از آن گرافت های آماده شده با ظرافت در شکاف های موجود قرار خواهند گرفت. در نهایت پزشک متخصص می بایست از زوایا و جهت مناسب برای تقلید از رشد و حالت طبیعی ابروها اطمینان حاصل کند.