Aa
خواندن:
همه چیز درباره فیلر چانه
Aa

همه چیز درباره فیلر چانه

آخرین به روزرسانی:1402-05-29 admin
فیلر چانه

چانه یکی از بخش های مهم صورت است که مدل و فرم صورت را زیبا می کند. به همین دلیل چانه در زیبایی صورت شما نقش مهمی دارد و بایستی با فرم صورت شما هماهنگ باشد. عواملی مثل ژنتیک و پیری باعث می شود که چانه و نوک چانه شما از حالت درست و خوبی که دارد خارج شود، به همین دلیل هماهنگی و زیبایی صورت شما دچار مشکل می شود. با تزریق فیلر به چانه می توانید فرم مورد نظر خود را بدست آورید، نقص های چانه خود را بپوشانید و چانه را با فرم صورت خودتان بدون جراحی مطابقت دهید. با این روش در مدت زمان بسیار کمی بدون هیچ جراحی، بریدگی و بخیه به فرم دل خواهتان می رسید.

فیلر چانه چیست؟

یکی از روش های پر کاربرد و پر طرفدار برای زیبایی چانه، تزریق فیلر به چانه است. علاوه بر زیبایی با این روش می توانید مشکلاتی مانند عدم تقارن، فرورفتگی و نابرابری در چانه را رفع کنید، البته تزریق فیلر به چانه مطابق فرم صورت شما تزریق می شود.

علاوه بر اینکه عقب افتادگی چانه و تقارن نداشتن اتفاق ناخوشایندی است، باعث می شود از سایر قسمت های صورت مانند بینی، گونه  و پیشانی بزرگ تر به نظر برسد و برای رفع این مشکل می توان از تزریق فیلر به چانه استفاده کرد.

اگرچه ژل چانه روشی خوب است و می تواند بسیاری از مشکلات چانه را برطرف کند، اما در بعضی موارد فیلر کافی نیست. در این موارد بایستی به پزشکان زیبایی مراجعه کرد.

مشکلات رایج در چانه چیست؟

مشکلات رایج در چانه

ناهنجاری های مختلف و بد فرمی چانه مشکلاتی است که در سراسر جهان رایج است. شایع ترین مشکلات چانه شامل کمبود حجم، بزرگ بودن چانه، عقب افتادگی چانه، مشخص نبودن خط چانه، افتادگی چانه و عدم تقارن است.

مشکلاتی که مربوط به چانه است بر قسمت های دیگر صورت هم تاثیر می گذارد. به همین خاطر، اکثر بیمارانی که برای عمل زیبایی برای قسمت های مختلف صورت مراجعه می کنند، می  فهمند که مشکلاتشان مربوط به چانه می شود. تزریق فیلر به چانه ظاهری واضح از شکل و خط چانه و ظاهری جذاب تری برای آقایان و خانم ها فراهم می کند. همچنین چهره ی شما را شاداب تر و جوان تر می کند. امروزه پزشکان زیبایی از فیلرهای حاوی هیالوروینک اسید برای تزریق به چانه، لب، گونه و سایر اجزای صورت استفاده می کنند.

فیلر چانه چه زمانی انجام می شود؟

برداشتن چال چانه با تزریق فیلر

فیلر چانه روشی است که برای حل بسیاری از مشکلات چانه گزینه ی خوبی است. مشکلاتی که در چانه است و فیلر می تواند آن را رفع کند عبارتند از:

  • مسطح بودن زیاد چانه
  • نامشخص بودن چانه
  • فرورفتگی در چانه
  • افتادگی در قسمت خط چانه
  • بزرگ بودن نوک چانه
  • عقب افتادگی چانه

این موارد ذکر شده ناهنجاری هایی است که در آن از تزریق فیلر به چانه می توان استفاده کرد، البته ممکن است موقعیت های دیگری هم وجود داشته باشد که در آن فیلر ترجیح داده می شود. در مشکلاتی که مربوط به صورت است، با معاینه ای که پزشک انجام می دهد، شرایطی که باعث مشکل شده است را مشخص می کند و در مورد یک برنامه درمانی تصمیم گیری می شود.

نحوه تزریق فیلر چگونه است؟

نحوه تزریق فیلر چانه

تزریق فیلر چانه در اصل فرم دادن چانه به شکل دلخواه است که با تزریق مواد پرکننده مخصوص این کار را انجام می دهند. این کار برای تمام سنین که مشکلات چانه دارند قابل انجام است. اما برای افرادی که پایین 18 سال هستند بایستی با رضایت کتبی والدین صورت بگیرد.

پزشک زیبایی قبل از انجام تزریقات زیبایی اعم از تزریق فیلر به چانه بایستی ظاهر صورت مراجعه کننده را از هر زاویه ارزیابی کند و پس از تصمیم گیری مناطقی که قرار است تزریق فیلر انجام شود را مشخص کند. فیلر ها معمولا حاوی اسید هیالورونیک هستند که مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا هستند. البته کلیه مواد تشکیل دهنده فیلرهای پوستی بایستی محصولاتی باشند که وزارت بهداشت آن ها را تایید کرده است. اگرچه برای تزریق فیلر به چانه نیازی به بیهوشی نیست، اما در بعضی مواقع از کرم های بی حسی موضعی استفاده می شود که به درخواست بیمار استفاده می شود. بعد از انجام بی حسی، مواد پرکننده به کمک سوزن هایی کوچک به پوست تزریق می شود.

تاثیر فیلر چانه چه مدت است؟

فرایند اصلی تزریق فیلر به طور کلی یک جلسه است. اما در صورت نیاز  به اصلاحات دوباره در طول معاینه ای که توسط متخصص زیبایی انجام می شود، احتمال دارد تزریق مجدد نیز لازم باشد. تزریق فیلر زمان زیادی نمی خواهد و در طی 15 دقیقه به اتمام می رسد. البته ممکن است بعد از تزریق کمی تورم و کبودی داشته باشید اما این علائم طی چند ساعت از بین می رود.

ماندگاری فیلر چانه بستگی به نوع فیلر و بدن فرد دارد، اما به طور کلی فیلرهایی که دارای اسید هیالورونیک هستند حدود 1 تا 2 سال ماندگاری دارند. با مراقبت و استفاده صحیح از فیلر که توسط پزشک انجام شده است، می توان مشکلات و اختلالات چانه را به طور کامل اصلاح کرد.

هزینه تزریق فیلر به چانه چقدر است؟

یکی از سوالاتی که برای افرادی که به فکر تزریق ژل به چانه هستند مهم است هزینه آن است. هزینه در این روش ها به نوع و شدت مشکلات، وضعیت بیمار، نوع فیلر و تجربه پزشک بستگی دارد. از آنجا که قیمت قطعی وجود ندارد، می توانید قیمت را پس از معاینه از پزشک خود سوال کنید.

مزایا

فیلر چانه یک روش راحت، ساده و بدون درد است که امکان اصلاح بسیاری از مشکلات موجود در چانه را در یک جلسه دارد. یکی از بزرگترین مزیت هایی که دارد، این است که یک روش غیر جراحی است و این مزیت، این روش را از سایر روش های فرم دهی چانی متمایز کرده است. تزریق فیلر چانه جدا از این مزایای دیگری هم دارد که عبارتند از:

  • نیازی به بیهوشی، مداخله جراحی و زمان ریکاوری ندارد.
  • این فرایند زمان کمی می خواهد.
  • با مشخص کردن خط چانه ظاهری جوان تر و زیبا تر ایجاد می شود.
  • ظاهر چانه سازگار با فرم صورت می شود.
  • جلوه ای جذاب تر به چهره می بخشد.
  • نیازی به بستری شدن ندارد.
  • احتمال عوارض بسیار کم است.