Aa
خواندن:
دلیل پوسته پوسته شدن ابرو بعد از کاشت
Aa

دلیل پوسته پوسته شدن ابرو بعد از کاشت

آخرین به روزرسانی:1402-08-07 admin
پوسته پوسته شدن ابرو بعد از کاشت

در دنیای امروزی، زیبایی و جذابیت از اهمیت بسیاری برخوردار است. به همین دلیل، انجام مداخلات زیبایی مانند کاشت ابرو برای افزایش جذابیت افراد به امری معمولی تبدیل شده است. ابروها به عنوان یکی از ویژگی ‌های مهم چهره ما، نقش بسیار مهمی ایفا می ‌کنند. از این رو، کاشت ابرو یکی از روش ‌هایی است که افراد می‌ توانند از آن برای بهبود ظاهر و جذابیت خود بهره ببرند.

یکی از مسائلی که ممکن است پس از کاشت ابرو به آن برخورد کنیم، پدیده‌ای به نام پوسته پوسته شدن ابرو بعد از کاشت است. این اتفاق ممکن است برای برخی از افراد بسیار ناخوشایند باشد و سبب شود تا از نتیجه نهایی کاشت ابرو ناراضی باشند. اما باید دقت کرد که این موضوع ممکن است دلایل متعددی داشته باشد.

در این مقاله، به بررسی دلایل پوسته پوسته شدن ابرو بعد از کاشت می ‌پردازیم. همچنین، راه‌ هایی که برای پیشگیری و درمان پوسته پوسته شدن ابرو بعد از کاشت وجود دارد را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کاشت ابرو چگونه انجام می شود؟

کاشت ابرو

ایمپلنت یا کاشت ابرو در واقع روشی است که در آن ابتدا با اعمال بی حسی در سر آغاز می‌ شود. سپس مو از قسمت پشت سر یا بانک مو و از طریق ایجاد برش نواری شکل در این ناحیه گرفته می ‌شود و نیاز است که فولیکول ‌های مو به صورت واحد و زیر میکروسکوپ جدا شده و به قسمت ‌های مورد نظر پیوند زده شوند. کاشت ابرو روش بسیار حساسی است و نیاز به تخصص و مهارت دارد. به همین خاطر است که گفته می‌ شود برای انجام این کار حتما باید یک کلینیک معتبر انتخاب کنید تا بهترین نتایج حاصل گردد.

نکته‌ای که باید در خصوص کاشت ابرو در نظر داشته باشید، عوارض این روش است که به دو دلیل ظاهر می‌شوند:

  1. خطای پزشکی در حین انجام روش.
  2. عدم رعایت مراقبت‌ ها توسط خود فرد در طول دوره نقاهت.

اما گاهی ممکن است یک سری علائم ظاهر شوند که جزء روند طبیعی ترمیم هستند و جزء عوارض در نظر گرفته شوند که پوسته ‌پوسته شدن ابرو بعد از کاشت از جمله این موارد است. اما چرا ابرو بعد از کاشت پوسته ‌پوسته می ‌شود؟ برای رفع پوسته‌ ها چه باید کرد؟

مهمترین دلایل پوسته پوسته شدن ابرو بعد از کاشت

در طول جراحی و حین کاشت گرافت ‌ها در ناحیه اهدایی (ابرو)، جراحاتی اتفاق می ‌افتد که منجر به بروز التهاب می ‌شود و سیستم ایمنی تمام تلاش خود را به کار می‌ گیرد تا جراحت و آسیب وارده را ترمیم کند. با این حال، از جمله دلایل پوسته‌پوسته شدن ابرو بعد از کاشت می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. زمانی که گرافت‌ ها در ابرو پیوند زده می‌ شوند، از میزان چربی زیر پوست کاسته می ‌شود و کاملا طبیعی است که درجه ‌ای از خشکی پوست اتفاق بیفتد. زمانی که سلول‌ های چربی نتوانند چربی مورد نیاز را به خوبی تامین کنند، پوسته‌ هایی روی ابروها ظاهر خواهند شد که کاملا طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد.
  2. از طرفی، وارد شدن سوزن در ابروها منجر به خونریزی در آن ناحیه می ‌شود که معمولا چند روز زمان می ‌برد تا لخته‌ های خون خشک شوند و به شکل پوسته پوسته یا دلمه ظاهر ‌شوند.
  3. از دیگر دلایل پوسته پوسته شدن ابرو بعد از کاشت می‌ توان به این مورد اشاره کرد که لایه‌ های جدید پوست، سلول‌ های مرده را حذف می‌ کنند. این سلول ‌های مرده به شکل پوسته‌ های سفید رنگی بر روی ابروها ظاهر می شوند.
  4. در کنار موارد گفته شده، این را در نظر داشته باشید که هر چه فرد خواهان ابروهای ضخیم‌ تری باشد، به تعداد گرافت بیشتری نیاز خواهد داشت. در نتیجه میزان زخم و التهابات پوستی بیشتر می ‌شود و با پوسته ‌های بیشتری روبرو خواهد بود.

کنترل و پیشگیری از بروز پوسته ابرو بعد از کاشت

پیشگیری از پوسته شدن ابرو بعد از کاشت

برای کنترل میزان پوسته‌ ها و جلوگیری از بروز آن ‌ها، ایجاد عادت ‌های بهداشتی و مراقبتی خاصی ضروری است. اگر چه پوسته ‌پوسته شدن ابرو بعد از کاشت را نمی توان به طور کامل کنترل کرد، اما با رعایت مراقبت ‌های مناسب می‌ توان از افزایش آن جلوگیری کرد. در ادامه، به نکات مهمی که برای جلوگیری از پوسته ‌پوسته شدن ابرو بعد از کاشت ابرو باید رعایت کنید، پرداخته‌ ایم:

  • استفاده از کرم‌ های مرطوب ‌کننده و آرامش ‌بخش که توسط پزشک تجویز شده ‌اند، می‌ تواند به تسکین پوست و کاهش پوسته ‌پوسته شدن کمک کند.
  • جلوگیری از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب الزامی است. در صورت لزوم، از کلاه لبه ‌دار استفاده کنید تا ابروها محافظت شوند.
  • تا ۳ ماه پس از کاشت ابرو، از رفتن به حمام آفتاب و یا سالن ‌های سولاریوم خودداری کنید. زیرا این مکان‌ ها می ‌توانند پوسته‌ پوسته شدن را تشدید کنند.
  • حفظ رطوبت بدن با نوشیدن مقدار کافی آب مهم است تا پوست به رطوبت لازم دست یابد.
  • از صابون‌ هایی که ممکن است خشکی پوست را افزایش دهند، خودداری کنید تا ناحیه کاشت ابرو تحت تاثیر نباشد.
  • تا ۲ هفته پس از کاشت ابرو از لوازم آرایشی در ناحیه ابرو استفاده نکنید تا پوست ابرو به خوبی ترمیم شود.
  • تاخیر در ورزش ‌های شدید تا مدتی پس از کاشت ابرو توصیه می ‌شود تا از افزایش جریان خون و پس ‌زده شدن پیوند ابرو جلوگیری شود.
  • الکل و نوشیدنی ‌های الکلی را مصرف نکنید، زیرا ممکن است باعث تشدید پوسته‌ پوسته شدن ابرو شوند.
  • از استعمال دخانیات اجتناب کنید. زیرا می‌ تواند علاوه بر آسیب به فولیکول ‌ها، پوست را بیشتر خشک کرده و پوسته‌ پوسته شدن ابرو را تشدید کند.

در نهایت، می‌ توان گفت که عوارض پس از کاشت ابرو ممکن است در هفته ‌های اول بروز پیدا کنند و بعدا به تدریج کاهش یابند. با این حال، برخی از عوارض ممکن است ماندگارتر باشند. پیشنهاد می ‌شود قبل از تصمیم‌ گیری درباره کاشت ابرو طبیعی، اطلاعات کافی در خصوص عوارض کاشت ابرو و مراقبت ‌های پس از عمل جمع ‌آوری کنید تا به نتایج بهتری دست یابید.

جمع بندی

پوسته پوسته شدن ابرو بعد از کاشت ابرو پدیده ‌ای طبیعی است که به دلیل جراحات و ترمیم پوست در ناحیه کاشت ایجاد می ‌شود. با رعایت مراقبت ‌های پس از عمل و استفاده از کرم ‌های مناسب می ‌توان از افزایش این پوسته ‌ها جلوگیری کرد. این موضوع معمولا در مدتی کوتاه از بین می ‌رود و نیاز به نگرانی وجود ندارد.