Aa
خواندن:
تزریق فیلر برای جوانسازی صورت
Aa

تزریق فیلر برای جوانسازی صورت

آخرین به روزرسانی:1402-07-16 admin
فیلر چیست

داشتن صورت جوان و پوستی شاداب یکی از اولویت های همه افراد برای زیبایی است اما با گذر زمان و در پی تغییراتی که در سلول ها رخ می دهد، پوست صورت شادابی خود را از دست داده و خطوط و چروک ها نمایان می شوند. به همین علت همه به دنبال راهی برای مقابله با این مشکل هستند. تزریق فیلر یکی از این راه هاست. در این مقاله می خواهیم بدانیم:

فیلر چیست؟

فیلر چیست

فیلرها مواد ژل مانندی هستند که با تزریق به زیر پوست سبب حجم دهی، رفع چین و چروک و صاف کردن خطوط می شوند. محبوبیت این پرکننده های پوستی در سال های اخیر بسیار افزایش یافته چرا که این مواد تغییرات چشمگیری در جهت جوانسازی و زیبایی ایجاد می کنند که در سالهای قبل فقط با جراحی قابل دستیابی بود.

فیلرها به چه نقاطی تزریق می شوند ؟

انواع فیلر برای جوانسازی صورت عبارتند از:

کاربرد تزریق فیلر چیست؟

فیلرها دارای سه کاربرد اساسی هستند که به شرح زیر می باشند:

قرینه سازی اعضای صورت

یکی از اصلی ترین کاربردهای فیلر، مربوط به قرینه سازی اعضای صورت است. در بسیاری از افراد لب ها، گونه ها یا ابروها به دلایل مختلف قرینه نیستند. تزریق فیلر می تواند باعث قرینه سازی این اجزا و حفظ تعادل در صورت و افزایش زیبایی شود.

برطرف کردن چین و چروک و خطوط صورت

بوتاکس

فیلرها خاصیت پرکنندگی دارند و با تزریق می توانند چین و چروک ها و خطوط صورت مانند خط خنده، خط اخم و خطوط پنجه کلاغی را از بین ببرند. با رفع شدن این خطوط، صورت به شدت شاداب و درخشان می شود.

حجیم کردن اعضای صورت یا بدن

بیشترین کاربرد تزریق فیلر برای افرادی است که می خواهند در قسمتی از بدن و یا صورت خود حجم بیشتری را تجربه کنند. این کمبود حجم در اعضای صورت و بدن یا از ابتدا به صورت ژنتیکی وجود داشته و یا در اثر افزایش سن، کاهش وزن ، تغییر سبک زندگی و … بوجود آمده است. در هر صورت با تزریق فیلر به راحتی می توان به حجم و نتیجه دلخواه دست یافت.

انواع مختلف فیلر چیست؟

در حال حاضر انواع مختلفی از فیلرها وجود دارند که عبارتند از:

فیلر اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک یک ماده قندی ژل مانند است که به طور طبیعی در بدن یافت می شود. این نوع فیلر با توجه به طبیعی و کم خطر بودن، در سطح جهانی محبوب ترین فیلر به شمار می آید. اسید هیالورونیک بعد از حدود 6 الی 12 ماه جذب بدن شده و اثرات حاصل از آن از بین می رود.

یکی از مزایای تزریق این نوع فیلر، علاوه بر ایجاد اثرات سریع و موقت، افزایش کلاژن سازی پوست در محل تزریق می باشد. به این صورت که در بلند مدت و بعد از چندین تزریق پوست، خود شروع به جوانسازی می کند.

فیلر پلی متیل متاکریلات

فیلر پلی متیل متاکریلات یکی از فیلرهای دانه درشت و دائمی است که اثر آن حدوداً تا 5 سال بعد از تزریق باقی می ماند. این فیلر که ماده ای مصنوعی می باشد، علاوه بر این که خطوط ناشی از خنده، اخم و … را در صورت پر می کند بلکه باعث کلاژن سازی در منطقه تزریق می شود.

معمولاً پزشکان ترجیح می دهند برای ترمیم نواحی مختلف صورت از این نوع فیلر استفاده نکنند چرا که دارای عوارضی بیشتر از فیلرهای کوتاه مدت هستند و ممکن است باعث کبودی و عفونت در محل تزریق شوند.

کلسیم هیدروکسیل آپاتیت

هیدروکسیل آپاتیت یک ماده بسیار ریز و میکروسکوپی است که در مقایسه با اسید هیالورونیک از همبستگی بیشتری در هنگام تزریق برخوردار است و به همین علت تاثیر و ماندگاری آن تا حدود یک سال دوام خواهد داشت. معمولاً پزشکان از این فیلر در کنار اسید هیالورونیک و برای نواحی خاص بدن استفاده می کنند.

پلی لاکتیک اسید

پلی لاکتیک اسید یکی از انواع فیلرهای غیر مستقیم است که اثر آن بعد از مدت زمانی معین و با تحریک کلاژن سازی در ناحیه تزریق مشخص می شود. این نوع فیلر یک ماده کاملاً مصنوعی است که قبلاً برای تولید نخ بخیه به کار میرفت.

از پلی لاکتیک اسید در نیمه پایینی صورت و برای برطرف کردن خطوط لبخند، حجم دهی لب و گونه استفاده می کنند. تزریق این فیلر در سه یا چهار دوره یک ماهه انجام می شود و اثری نیمه دائم و چندین ساله دارد.

سلول های چربی

در این روش چربی های بدن از طریق ساکشن از بدن خارج شده و به نواحی صورت و بدن تزریق می گردد. هرچند برای انجام این تکنیک استفاده از آرام بخش ضروری است و ممکن است در محل برداشت و تزریق عوارض ایجاد کند اما یکی از امن ترین روش های فیلر می باشد چرا که ماده تزریق شده از بدن خود شخص می باشد و احتمال بروز حساسیت را به حداقل می رساند.

عوارض تزریق فیلر چیست ؟

شاید برایتان مهم باشد که بدانید عوارض تزریق فیلر چیست، باید بگوییم که عوارض این روش زیبایی بسیار کم است و به راحتی قابل برطرف شدن است. این عوارض عبارتند از:

  • قرمزی و تورم در محل تزریق
  • کبودی
  • خارش
  • درد در ناحیه تزریق برای مدت کوتاه
  • در موارد نادر ممکن است عوارض زیر اتفاق بیفتد:
  • تاری دید
  • عفونت
  • تغییر رنگ پوست
  • بروز واکنش آلرژیک

یکی از معضلات و عوارض اصلی فیلرها زمانی است که تزریق به درستی انجام نشود و فیلر به اشتباه به داخل رگ تزریق شود که منجر به نکروز شدید در فرد خواهد شد. در نتیجه این نکروز تکه ای از پوست می میرد و آن قسمت پوست از بین خواهد رفت. بنابراین برای انجام تزریق فیلر حتماً به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.