Aa
خواندن:
همه چیز درباره ماندگاری فیلر بینی
Aa

همه چیز درباره ماندگاری فیلر بینی

آخرین به روزرسانی:1402-04-04 admin
ماندگاری فیلر بینی

اگر تصمیم گرفته اید که برای تغییر شکل بینی خود فیلر تزریق کنید و یکی از سوالات شما میزان ماندگاری فیلر بینی است این مقاله برای شما مناسب است.

بنا به گزارش جراحان پلاستیک آمریکا،  جراحی های تغییر در شکل بینی سومین درمان زیبایی مورد توجه در سال ۲۰۱۷ میلادی بود. افراد به علل مختلف درمانی و زیبایی از قبیل خلاص شدن از برآمدگی یا اصطلاحا قوز روی بینی و صاف کردن آن برای رفع کردن مشکلات تنفسی به دنبال تغییراتی در بینی هستند.

در سال ۲۰۱۷ میلادی، بیشتر از ۲۱۵۰۰۰ جراحی بینی انجام شده است. این رقم فقط  ۲ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است. یکی از عوامل موثر در این کاهش 2 درصدی، تغییرات ظاهری بینی بدون جراحی است.

درمان زیبایی بینی بدون جراحی چطور ممکن است؟

صاف کردن قوز بینی با تزریق فیلر

درمان زیبایی بینی بدون جراحی یک روش کم تهاجم می باشد، که تزریق فیلر به بینی برای تغییرات ظاهری در سوراخ های بینی یا ارتفاع پل بینی است. در این روش می توان بسیاری از تغییرات که در روش جراحی انجام می دهند را انجام داد، البته ناگفته نماند که ماندگاری فیلر بینی به صورت موقت است.

همینطور می توان از فیلر برای اصلاح زیبایی نوک بینی استفاده کرد. فیلر می تواند موجب لیفت و بالا رفتن نوک بینی برای ایجاد هماهنگی در صورت شود.

یکی از معمول ترین فیلر های مورد استفاده در این روش فیلرهای اسید هیالورونیک هستند. گاهی اوقات امکان دارد این فیلر در ترکیب با بوتاکس ها مورد استفاده قرار گیرد.

فرآیند تزریق فیلر حدود ۲۰ دقیقه زمان خواهد برد، اما اگر از کرم بی حس کننده استفاده شود کمی بیشتر طول می کشد. کرم های بی حس کننده معمولاً حدود ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارند تا تاثیر خود را بگذارند.

آیا تزریق فیلر بینی دردناک است؟

می توان گفت در این روش هیچ دردی وجود نخواهد داشت، گرچه بعد از انجام درمان امکان دارد بعضی بیماران به طور کوتاه مدت کمی درد احساس کنند. همچنین پس از انجام فیلر بینی احتمال کبودی و تورم نیز وجود خواهد داشت.

این درمان نیازی به بستری شدن و استراحت تمام ندارد. شما پس از یک ساعت می توانید فعالیت روزانه خود را از سر بگیرید و به فعالیت های خود بپردازید.

ماندگاری فیلر بینی چقدر است؟

برخلاف جراحی های بینی، نتایج تزریق فیلر بینی موقتی است و از 6 تا 12 ماه باقی خواهد ماند. به گفته بعضی از پزشکان زیبایی ماندگاری فیلر بینی 10 الی 12 ماه است.

تجزیه فیلر به صورت تدریجی است و در طول زمان کم کم از بین خواهد رفت. بعضی از افراد زودتر این تغییرات را مشاهده می کنند و برای برخی دیگر بیشتر زمان خواهد برد.

فیلر به صاف شدن بینی شما کمک خواهد کرد اما قطعا آن را کوچک تر نمی کند.

فیلر باعث کوچک شدن بینی نخواهد شد. در واقع، فیلر بینی شما را تا حدودی بزرگ تر می کند. با این حال می تواند قوز یا فرم بینی شما را اصلاح نماید.

کسی کاندید خوب برای تزریق فیلر بینی است که بینی تقریبا کوچکی دارد و می خواهد بر آمدگی آن را صاف تر کرده یا نوک بینی را اصلاح نماید.

اگر از نتیجه راضی نبودید باید چه کنید؟

از آن جایی که ماندگاری فیلر بینی موقتی است جای نگرانی نیست فیلر بینی پس از گذشت چند ماه تجزیه خواهد شد. همچنین یکی از مزایای دیگر تزریق فیلر بینی این است که اگر کسی از نتایج ظاهری بینی خود ناراضی باشد می توان فیلر را با تزریق آنزیمی که موجب حل شدن آن می شود از بین برد و در نتیجه بینی را به حالت قبل برگرداند.

آنزیم مورد استفاده برای انحلال و رفع ماندگاری فیلر بینی، هیالورونیداز نام دارد. اگر فیلر تزریق شده به بینی بر پایه اسید هیالورونیک نباشد، این آنزیم نمی تواند باعث تجزیه آن شود.

اگر قصد تزریق فیلر بینی دارید، باید به موارد زیر توجه کنید:

نتایج تزریق فیلر موقتی است و فقط کاربرد زیبایی دارد

این روش می بایست به عنوان راه حلی برای مدت کوتاه در نظر گرفته شود. تزریق فیلر بینی معمولاً برای درمان مشکلات داخلی بینی(مثل مشکلات سینوسی) که فرد با آن درگیر است مورد استفاده قرار نخواهد گرفت؛ در صورتی که جراحی بینی می تواند در اینگونه مواقع موثر باشد.

با تکرار درمان امکان پهن شدن بینی وجود دارد

باوجود اینکه نتایج تزریق فیلر بینی بلافاصله قابل مشاهده است، ماندگاری فیلر بینی بصورت موقت خواهد بود. با تکرار درمان، به ویژه وقتی که برای افزایش حجم در ناحیه قوز استفاده می شود، امکان پخش شدن فیلر در بافت بینی وجود دارد و در نتیجه امکان دارد بینی کمی پهن تر به نظر برسد.

فقط برای تغییرات جزئی کاربرد دارد

این روش زمانی بهتر عمل خواهد کرد که افراد به دنبال تغییرات جزئی هستند. به عنوان مثال، فیلر می تواند اطراف نواحی که کمی خمیده هستند را پر کند و جلوه زیباتری به بینی ببخشد.

استفاده از فیلر برای پر کردن این فضاها، برای لیفت کردن نوک بینی و ایجاد ظاهری صاف تر موثر خواهد بود. زیرا شما نمی خواهید که این مواد در طول زمان باقی بماند و شکل خود را حفظ کند. شما فقط قسمت های خاصی را پر می کنید تا بینی شما در ظاهر صاف به نظر برسد.

درمان های زیبایی بدون جراحی می تواند برای ایجاد تغییرات کوچکی که لزوماً قسمت های دیگر بینی را در مدت زمان طولانی تحت تاثیر قرار نمی دهند، به کار برود.

کسانی که قصد جراحی بینی دارند نباید بیش از 2 یا 3 بار فیلر تزریق کنند

بعضی از افراد قبل از  انجام جراحی بینی، فیلر تزریق می کنند تا بتوانند ببیند بینی آن ها بعد از جراحی به چه شکل خواهد شد. اگر کسی اطمینان دارد که در نهایت جراحی انجام می دهد، نبایست بیشتر از ۲ یا ۳ بار فیلر به بینی خود تزریق کند. وجود فیلر زیاد می تواند جراحی را دشوار تر کند.

هزینه تزریق فیلر با تکرار درمان زیاد خواهد شد

هزینه فیلر بینی قطعا کم تر از جراحی خواهد بود، اگر فردی به طور منظم از این روش استفاده کند، به مدت سالهای متوالی، هزینه آن چیزی نزدیک به  هزینه جراحی بینی خواهد پرداخت.

قبل از تزریق فیلر به اندازه کافی تحقیق کنید

اگر می خواهید هر نوع درمان پزشکی انجام بدهید، چه غیر جراحی و چه جراحی ، با یک پزشک معتبر و متخصص مشورت کنید که می تواند برای تصمیم گیری بهتر شما را یاری کند. همینطور باید به میزان کافی تحقیق کنید، سوال کنید، از افراد دیگر در مورد تجربیاتشان بپرسید و  نمونه کارهای قبل و بعد هر پزشک را برای درک بهتر سبک کاری آن ها ببینید.