Aa
خواندن:
هزینه فیلر بینی
Aa

هزینه فیلر بینی

آخرین به روزرسانی:1402-03-25 admin
هزینه فیلر بینی

امروزه تزریق فیلر به بینی جهت اصلاح فرم آن یکی از روش های زیبایی می باشد که به دلیل نتیجه گیری سریع و مقرون بصرفه بودن در بین افرادی که از فرم بینی خود ناراضی هستند طرفداران بسیاری دارد. اگر شما هم قصد دارید از این روش زیبایی استفاده کنید با ما همراه باشید تا درباره جزئیات آن مانند نحوه انجام، مزایا، معایب، مراقبت ها و هزینه فیلر بینی بیشتر بدانید.

فیلر بینی چیست و چگونه انجام می شود؟

فیلر بینی قبل و بعد
تزریق فیلر بینی برای اصلاح فرورفتگی

فیلر بینی یکی از روش های رایج زیبایی است که با تزریق یک ماده پرکننده به زیر پوست بینی موجب اصلاح شکل و زیبایی آن به به طور موقت می شود. برای انجام این روش، پزشک بعد از بی حس کردن بینی با پماد موضعی لیدوکائین، ژل را با استفاده از سوزن های نازک و ظریف به بینی تزریق می کند و سپس بینی را به آرامی ماساژ داده تا فرم دلخواه را پیدا کند.

انواع فیلر بینی

دو مورد از ترکیبات اثرگذار که در تزریق فیلر به بینی مورد استفاده قرار می گیرند، اسید هیالورونیک و کلسیم هیدروکسی لپاتیت نام دارند که هر دو باعث افزایش تولید کلاژن و الاستین (بلوک های سازنده پوست) می شوند.

این دو نوع فیلر در برندهای مختلفی موجود هستند که پزشکان معتقدند برخی از آن ها نتیجه بهتری دارند.

مزایای تزریق فیلر به بینی

تزریق فیلر به بینی دارای مزایایی به شرح زیر می باشد:

کم بودن هزینه فیلر بینی نسبت به جراحی زیبایی بینی

کم بودن هزینه فیلر بینی نسبت به عمل زیبایی بینی، یکی از مهم ترین مزایای این روش زیبایی است. تزریق فیلر بینی برای افرادی که دوست دارند شکل بینی خود را تغییر دهند اما توانایی پرداخت هزینه آن را ندارند، بسیار مناسب است.

کوتاه بودن زمان تزریق و نبود دوره نقاهت

در حین تزریق فیلر خبری از بیهوشی و خونریزی نیست و این عمل طی 15 الی 20 دقیقه انجام می شود. بعد از تزریق هم احتیاجی به استراحت نیست و به راحتی می توان به فعالیت های روزانه ادامه داد. فقط باید تا چند روز از لمس کردن و فشار آوردن به بینی پرهیز کرد.

قابل بازگشت بودن بینی به حالت اولیه

بعد از تزریق فیلر، در صورتی که از فرم جدید بینی، ناراضی باشید می توانید از پزشک خود بخواهید که با روش خاص خود فیلر را تخلیه کرده تا بینی به حالت اولیه خود باز گردد.

معایب تزریق فیلر بینی

عوارض فیلر بینی در همه افراد به صورت کبودی، قرمزی و تورم در ناحیه تزریق مشاهده می شود که با استفاده از کمپرس یخ می توان در طول دو یا سه روز آن ها را از بین برد. در موارد نادر ممکن است تزریق باعث آسیب به رگ های خونی و در نهایت موجب نابینایی شود به همین علت باید در انتخاب پزشک خود دقت بسیاری کرد تا از بروز عوارض جلوگیری کرد.

بالا بودن هزینه فیلر بینی در دراز مدت از دیگر معایب آن است. چرا که تزریق فیلر بینی یک روش دائمی نمی باشد و با توجه به نوع فیلر تزریقی بعد از 6 الی 12 ماه اثر آن کاملاً از بین رفته و احتیاج به ترمیم و هزینه مجدد دارد.

مراقبت های قبل از تزریق فیلر بینی

یکی از نکاتی که قبل از اقدام به تزریق فیلر، پزشک مورد نظر حتماً به شما گوشزد می کند این است که یک هفته قبل از تزریق فیلر از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند ویتامین ها، آسپیرین، نوافن و ایبوپروفن خودداری نمایید چرا که این داروها باعث افزایش التهاب، کبودی و تورم در محل تزریق می شوند.

قبل از تزریق فیلر صورت خود را از هرگونه ماده آرایشی پاک کنید تا احتمال بروز عفونت کاهش یابد.

چه کسانی می توانند تزریق فیلر بینی را انجام دهند؟

فیلر بینی قبل و بعد
تزریق فیلر برای اصلاح افتادگی نوک بینی

افرادی که از شرایط زیر برخوردارند، کاندیدای مناسبی برای تزریق فیلر هستند:

  • افرادی که دارای نواقصی مانند فرورفتگی یا ناصافی روی بینی خود می باشند.
  • افرادی که دارای قوز بینی هستند.
  • افرادی که بینی نامتقارن دارند.
  • افرادی که نوک بینی آن ها افتادگی دارد.
  • افرادی که قبلاً جراحی زیبایی بینی انجام داده اند اما از فرم جدید بینی خود رضایت ندارند.
  • افرادی که پل بینی آن ها پایین تر از حالت عادی قرار گرفته است.
  • افرادی که دارای بینی پهن و گوشتی هستند.

بهتر است بدانید تزریق فیلر به بینی برای افرادی که دارای ایرادات اساسی در بینی خود هستند مناسب نمی باشد.

تزریق فیلر بینی برای چه کسانی ممنوع است؟

هر چند که تزریق فیلر بینی یک روش غیرتهاجمی است و عوارض خاصی ندارد، اما افرادی که در ادامه ذکر می کنیم باید از انجام آن اجتناب کنند.

  • بانوان باردار یا شیرده
  • افراد زیر 18 سال
  • افرادی که دارای اختلالات و مشکل خونی هستند.
  • افرادی که به بیماری های خود ایمنی یا دیابت مبتلا می باشند.
  • افرادی که به لیدوکائین و محصولات حاوی هیالورونیک اسید حساسیت دارند.
  • افرادی که از قرص های انعقاد خون مانند آسپیرین استفاده می کنند.
  • افرادی که در ناحیه دندان و لثه دارای عفونت هستند.

هزینه فیلر بینی و عوامل تاثیرگذار بر آن

در مورد هزینه فیلر بینی نمی توان یک قیمت واحد را تعیین کرد، چرا که عوامل بسیاری در تعیین این هزینه موثرند. این عوامل عبارتند از:

میزان تجربه پزشک مورد نظر

تجربه و مهارت پزشک مورد نظر ارتباط مستقیمی با هزینه فیلر بینی دارد. پزشکان با تجربه و ماهر قطعاً هزینه بیشتری برای تزریق فیلر دریافت می کنند و این هزینه بیشتر ارزشش را دارد چرا که احتمال بروز عوارض به حداقل می رسد و نتیجه دلخواه حاصل می شود.

نوع و میزان فیلر مورد نیار

یکی از عوامل تاثیرگذار بر هزینه فیلر بینی، نوع و میزان فیلر تزریقی می باشد. هر چه نوع فیلر باکیفیت تر و میزان آن بیشتر باشد، هزینه مورد نیاز هم افزایش پیدا می کند.

مکان کلینیک

انجام خدمات پزشکی و تزریق فیلر در مناطق بالای شهر قاعدتاً از هزینه بالایی برخوردار است.

آیا بیمه هزینه فیلر بینی را پرداخت می کند؟ این سوالی که ممکن است برایتان پیش بیاید، در پاسخ به آن باید بگوییم که خیر، تزریق فیلر چون یک روش زیبایی است تحت پوشش های بیمه ای قرار نمی گیرد.

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.