Aa
خواندن:
همه چیز درباره عوارض فیلر بینی
Aa

همه چیز درباره عوارض فیلر بینی

آخرین به روزرسانی:1402-03-28 admin
عوارض فیلر بینی

فیلر بینی، روشی جدید و ایده آل با کم ترین عوارض می ‌باشد که با استفاده از اسید هیالورونیک نواقص بینی را به حداقل می رسانند. اگر شما هم نارضایتی از فرم بینی خود دارید و به دنبال روشی با حداقل عوارض برای رفع نواقص فرم بینی خود هستید، فیلر بینی قطعا انتخاب مناسبی خواهد بود.

گرچه تزریق فیلر به بینی یکی از روش های زیبایی ایمن می باشد، اما بهتر است درباره عوارض فیلر بینی هم اطلاعات کافی را داشته باشید تا از عوارض احتمالی که امکان دارد برای شما اتفاق بیافتد جلوگیری کنید. در ادامه این مطلب به عوارض فیلر بینی اشاره خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

معایب و عوارض فیلر بینی

یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشت این است که معایب فیلر بینی خیلی کم تر از مزایای آن می ‌باشد و در کل تزریق فیلر بینی برای شما عوارض و خطرات زیادی نخواهد داشت، با این حال باید اطلاعات لازم از عوارض فیلر بینی را داشته باشید. در این مطلب به معایب فیلر بینی می پردازیم که عبارتند از:

حساس شدن پوست بینی

امکان دارد پوست بینی شما تا حدودی حساس شود و این حساسیت هم تا زمان پایان دوران نقاهت فیلر بینی ادامه دارد و بعد از آن به کلی حساسیت بینی شما رفع می شود.

قرمز شدن پوست بینی

یکی از شایع‌ ترین عوارض فیلر بینی قرمز شدن پوست بینی پس از تزریق می ‌باشد که این قرمزی پوست پس از طی چند روز به طور خود به خود از بین خواهد رفت. در واقع این قرمز شدن پوست بینی در مقابل عمل‌ های جراحی که افراد روی بینی انجام می دهند بسیار نا چیز می باشد، پس جای نگرانی نیست، قرمزی بینی سریعا از بین خواهد رفت.

ایجاد علائم خون مردگی روی سطح بینی

از دیگر عوارض تزریق ژل بینی، می توان ایجاد علائم خون مردگی در بینی را نام برد که این عارضه هم بعد از مدتی به کل از بین خواهد رفت و شما دیگر آن را روی بینی خود مشاهده نمی کنید. بنابراین جای نگرانی نیست، خون مردگی روی صورت به خودی خود از بین خواهد رفت.

امکان آسیب به پوست بینی

از آن جا که عمل تزریق فیلر بینی با سوزن انجام می گردد و سوزن با پوست بینی شما تماس خواهد داشت، ممکن است پوست بینی شما در اثر تزریق فیلر بینی آسیب ببیند.

نامتقارن شدن حالت بینی

گاهی ممکن است حالت نامتقارنی در بینی شما به وجود بیاید که این مسئله قطعا باعث نارضایتی شما خواهد بود، اما جای نگرانی نیست. زیرا شما می توانید با مراجعه به پزشک متخصص خود ، این مسئله را با او در میان گذاشته و سریعا برای درمان آن اقدام کنید.

امکان عفونت بینی

از دیگر عوارض تزریق فیلر بینی، امکان ایجاد عفونت در بینی می باشد که در واقع این عارضه در درون بینی ایجاد می شود و ممکن است این اتفاق باعث آزار بیمار بشود. به همین دلیل اگر شما عفونتی در بینی خود مشاهده کردید باید با مراجعه به پزشک متخصص خود برای درمان آن اقدام کنید.

امکان عدم مهارت پزشک

از دیگر عواملی که می‌ تواند سبب ایجاد عوارض فیلر بینی شود این است که شما در انتخاب پزشک خود دقت بسیار کنید و او را به خوبی بشناسید، زیرا پزشک متخصص شما مهم ترین انتخابی است که برای انجام تزریق فیلر بینی باید از آن آگاهی کافی داشته باشید. برخی از پزشکان با خریداری مواد تقلبی و بی کیفیت، معایب و عوارض زیادی را به بینی شما وارد خواهند کرد، در نتیجه بهتر است در مورد پزشک متخصص خود تحقیقات کافی را انجام بدهید، تا اطمینان حاصل کنید که تزریق فیلر شما با موفقیت انجام خواهد شد.

عوارض جانبی فیلر بینی

اکثریت افراد، فقط عارضه جانبی تزریق فیلر بینی را مشاهده می‌کنند، که کمی قرمزی بینی و حساسیت حدود 2 روز بعد از عمل خواهد بود، عوارض جانبی احتمالی دیگر عبارت‌ اند از:

  • حالت تهوع،
  • کبودی
  • تورم
  • و حرکت مواد تزریق شده

نکاتی برای جلوگیری از بروز عوارض فیلر بینی

اگر قبل از تزریق فیلر موارد زیر در نظر گرفته شود امکان بروز عوارض به حداقل می رسد:

در نظر گرفتن بیماری های زمینه ای افراد

بررسی بیماری های زمینه ‌ای فرد زیبا جو یکی از راه های پیشگیری از بروز عوارض فیلر بینی می ‌باشد.

استفاده از فیلر با کیفیت

استفاده از فیلرهای با کیفیت و مرغوب در پیشگیری از عوارض فیلر بینی موثر هستند. فیلر باید به میزان مناسب و معقولی به بینی تزریق گردد.

امکان ایجاد حساسیت فرد متقاضی باید در نظر گرفته و بررسی شود.

دقت داشته باشید که فیلر حتما از جنس هیالورونیک اسید باشد زیرا باعث ایجاد نشدن هر واکنشی پس از تزریق می گردد.

مراجعه به کلینیک معتبر

عوارض فیلر بینی

از دیگر عوارض بسیار نادری که در اثر تزریق فیلر به بینی رخ می دهد؛ مسدود شدن شریان‌ های خونی و متوقف شدن جریان خون در آن‌ ها می ‌باشد.

این عارضه وقتی رخ می دهد که پزشک مهارت کافی برای تزریق فیلر به بینی را نداشته نباشد؛ در نتیجه فیلر به طور مستقیم وارد شریان خون خواهد شد و یا بر روی شریان ها فشار وارد خواهد کرد.

در صورت مراجعه به یک کلینیک معتبر، امکان رخ دادن چنین اتفاقاتی نخواهد بود.

البته که شیوه تزریق و تجربه پزشک نیز بسیار تاثیرگذار خواهد بود. در صورتی که پزشک با تجربه و کلینیک معتبری انتخاب کنید هیچ عارضه ای برای شما رخ نخواهد داد.

مراقبت صحیح بعد از تزریق فیلر

مراقبت بعد از تزریق فیلر بینی

ورم به طور کلی در حدود 4 روز و کبودی در حدود یک هفته الی 10 روز رفع خواهد شد. استفاده از کمپرس یخ روی ناحیه تزریق شده تورم و کبودی را به طور چشمگیری کم خواهد کرد.

آیا تزریق فیلر بینی دردناک خواهد بود؟

یکی از مهم ‌ترین مزایای تزریق فیلر بینی که شما باید از آن اطلاع داشته باشید، این است که شما در حین استفاده از این روش هیچ دردی را احساس نخواهید کرد. تنها زمانی که سوزن به پوست بینی وارد می‌ شود، برای یک لحظه کوتاه ، ممکن است احساس سوزش پیدا کنید.

پزشک متخصص به خوبی می داند که به چه نحوی تزریق را انجام دهد تا شما دردی را احساس نکنید. جای نگرانی نیست، باید بدانید در تزریق فیلر بینی میزانی داروی بی حسی وجود دارد که باعث کاهش احساس درد در بینی شما خواهد شد.