Aa
خواندن:
بوتاکس پیشانی و همه چیز در مورد آن
Aa

بوتاکس پیشانی و همه چیز در مورد آن

آخرین به روزرسانی:1402-11-29 admin
بوتاکس پیشانی

بوتاکس پیشانی یکی از کاربردهای رایج بوتاکس است که به منظور کاهش چین و چروک در این قسمت استفاده می ‌شود. این روش باعث لیفت پیشانی و ابرو می ‌شود و صورت را صاف ‌تر و جوان‌تر نشان می ‌دهد.

مزایا

قبل و بعد بوتاکس پیشانی

این تکنیک، روش غیرجراحی محبوب و شماره یک دنیا برای از بین بردن خطوط اخم و پیشانی است که مزایای زیادی دارد، از جمله:

  • کاهش چین و چروک‌ ها با کاهش انقباض عضلات پیشانی
  • کمرنگ کردن خطوط اخم و خنده
  • نتایج سریع در عرض چند روز تا یک هفته پس از درمان
  • عدم نیاز به برش و جراحی
  • دوره بهبودی کوتاه
  • خطر عفونت و خونریزی پایین

بوتاکس پیشانی می ‌تواند برای افراد هر دو جنس استفاده شود و مناسب برای از بین بردن و کاهش چروک‌ های ناشی از افزایش سن، خطوط اخم و خنده در ناحیه پیشانی، دور چشم و بین ابروها است.

بهترین سن برای تزریق بوتاکس چه زمانی است؟

متخصصان بر این باورند پس از سن ۱۸ سالگی منعی برای تزریق بوتاکس وجود ندارد. با این حال می ‌توان گفت بهترین سن برای تزریق بوتاکس پیشانی اواخر دهه ۲۰ و اوایل دهه ۳۰ است که خطوط ریز در این ناحیه از صورت کم‌ و بیش ظاهر می‌ شوند.

بوتاکس یک روش درمانی موقت برای از بین بردن چین ‌و چروک پیشانی است. عواملی مانند سن، سبک زندگی، مهارت پزشک، میزان چین ‌و چروک و برند آن در ماندگاری ‌اش نقش مهمی دارند. با این حال می ‌توان گفت ماندگاری این روش در صورت رعایت راه‌کارهای مراقبت پس از بوتاکس، برای اغلب افراد چهار تا ۶ ماه است.

آیا تزریق بوتاکس خطری دارد؟

تزریق بوتاکس در حالت ‌های عادی و در محیط‌ های مناسب خطری ندارد. با این حال، تزریق بوتاکس می ‌تواند باعث ایجاد عوارض جانبی و پنهانی شود، از جمله:

  • درد در ناحیه تزریق
  • عفونت
  • التهاب
  • ورم
  • قرمزی
  • خونریزی و کبودی

بعضی از این علائم ممکن است به دلیل واکنش ‌های آلرژیک باشند و دیگر نشانه ‌های آلرژی شامل خارش، وزوز کردن گوش، آسم، تاول‌ های قرمز، سرگیجه و غش کردن می‌ باشد.

بوتاکس می‌ تواند به زیر ناحیه تزریق شده برود و در بافت ‌های اطراف نیز تاثیر بگذارد. برای مثال، اگر بوتاکس را در ناحیه پیشانی تزریق کرده‌ اید که نزدیک ابروها و پلک بالا است، می‌ تواند در کوتاه مدت به آن قسمت ‌ها نیز حرکت کند.

بهترین راهکار این است که درمانگر محل صحیح تزریق را بشناسد تا از عوارض جانبی مثل پریدن پلک جلوگیری شود. دوز غلیظ بوتاکس در ناحیه کوچک کمتر از انواع دیگر پخش خواهد شد، پس بهتر است که از یک درمانگر باتجربه و ماهر در این امر کمک بگیرید.

بوتاکس ها به چند دسته تقسیم می شوند؟

به طور کلی، بوتاکس‌ ها می ‌توانند به دو دسته تقسیم شوند:

  1. بوتاکس ‌های زیبایی
  2. بوتاکس‌های درمانی

بوتاکس‌ های زیبایی معمولاً برای کاهش خطوط و رسوبات پوستی استفاده می ‌شوند، در حالی که بوتاکس ‌های درمانی برای درمان اختلالات عضلانی و بیماری ‌های دیگر استفاده می ‌شوند.

کاربرد بوتاکس های درمانی چیست؟

بوتاکس ‌های درمانی برای کاهش تعریق در زیر بغل و در ناحیه‌ هایی که تعریق زیادی دارند، مانند کف دست و پا، استفاده می ‌شوند. همچنین از بوتاکس برای درمان سر درد نیز استفاده می کنند. این ماده همچنین می ‌تواند در درمان بیماری ‌هایی مانند بسته شدن غیر ارادی مکرر پلک‌ ها مفید باشد. در واژن برای درمان بیماری واژینیسموس نیز توصیه می ‌شود.

کاربرد بوتاکس زیبایی چیست؟

کاربرد بوتاکس زیبایی

بوتاکس در جوانسازی پوست نقش دارد و می‌ تواند به از بین بردن چین و چروک اطراف چشم ‌ها، پیشانی و بین ابروها کمک کند. این ماده یک سم کشنده است که به عنوان راه درمان بسیاری از بیماری‌ ها استفاده می ‌شود و ماندگاری آن بین 3 تا 6 ماه است و هر سه تا شش ماه باید تزریق مجدد انجام شود.

بوتاکس ‌های زیبایی معمولاً مخلوطات مواد مرطوب کننده و آرام ‌بخش هستند که به منظور افزایش زیبایی پوست و چشم ‌ها استفاده می ‌شوند. این محصولات می‌ توانند شامل موادی باشند که به بهبود رطوبت پوست، کنترل تولید چربی‌ ها و کاهش علائم پیری مانند چین‌ ها و چروک‌ ها کمک می ‌کنند. بوتاکس ‌های زیبایی می ‌توانند به بهبود رنگ و سطح پوست، تقویت مو، کاهش علائم پیری چشم و بهبود حالت چشم کمک کنند.

بوتاکس برای چه افرادی ممنوع است؟

این افراد بهتر است از بوتاکس اجتناب کنند:

خانم ‌های باردار

 به دلیل اینکه مطالعات زیادی روی استفاده از بوتاکس در دوران بارداری صورت نگرفته است و احتمال وجود خطر برای سلامت جنین وجود دارد، تاکنون مشاوره برای استفاده از بوتاکس در این دوران ارائه نشده است.

افراد مبتلا به اختلالات عصبی عضلانی

اشخاصی که با بیماری‌ هایی مانند بیماری ALS یا لوگریک و سندرم میاستنی لامبرت-ایتون رنج می ‌برند، نباید از بوتاکس استفاده کنند زیرا ممکن است علائم بیماری آنها را تشدید نماید.

بیماران مبتلا به آسم یا آمفیزم

 به دلایل مشابه بیماران باردار، بیماران مبتلا به آسم یا آمفیزم نیز توصیه می‌ شود که از استفاده از بوتاکس خودداری کنند.

افرادی که به بوتاکس حساسیت دارند

اگر بدن یک فرد نسبت به بعضی داروها واکنش آلرژیک نشان داده است؛ این موضوع باید با پزشک در میان گذاشته شود و شاید این افراد برای استفاده از بوتاکس مناسب نباشند.

آیا تزریق بوتاکس درد دارد؟

تزریق بوتاکس به طور کلی درد ندارد و عملیات تزریق برای افراد به هیچ وجه سخت و دشوار نیست. با این حال، احساس تهوع یا سرگیجه را برخی افراد ممکن است پس از تزریق بوتاکس تجربه کنند، که این موارد طبیعی هستند و به سرعت برطرف می ‌شوند. بعد از انجام تزریق بوتاکس، برخی افراد ممکن است در ناحیه ‌ای از صورت یا بدن که تزریق شده است، احساس درد در حین لمس ناحیه تزریق شده داشته باشند، که اغلب همراه با التهاب در آن بخش است. این عوارض در تزریق بوتاکس طبیعی به حساب می ‌آیند و نگرانی از این جهت برای شخص وجود ندارد.

برای کاهش درد و التهاب بوتاکس چه باید کرد؟

برای کاهش درد و التهابات ناشی از بوتاکس، استفاده از کمپرس آب سرد روی نواحی تزریق شده باعث کاهش درد و تورم می شود. بعد از خروج از کلینیک و بازگشت به منزل، استفاده از کمپرس سرد روی نواحی بوتاکس توصیه می‌ شود.

نتیجه گیری

بوتاکس پیشانی هم یک روش زیبایی برای از بین بردن چروک و هم یک روش درمانی است. در بوتاکس پیشانی با تزریق سم بوتولینوم در ماهیچه پیشانی و اطراف چشم ها راه بین عصب و ماهیچه موقتا بسته می شود. این روش یکی روش همیشگی نیست همچنین دوره نقاهت ندارد.

قبل از اقدام به بوتاکس پیشانی حتما با یک متخصص پوست و مو و زیبایی مشورت کنید.